سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور دام وزارت کشاورزی:

اختصاص تسهيلات بانکي برای تامین نهاده‌های تولید

مدیر کل دفتر پرورش و بهبود تولیدات طیور و زنبور عسل وزارت کشاورزی گفت: برای تامین نهاده‌های تولید، تولیدکنندگان بخش‌های مختلف کشاورزی می‌توانند از طریق منابع بانکی تسهیلاتی را در اختیار بگیرند.

به گزارش خبرنگار  اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رضا ترشکاوند در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی تخم مرغ، اظهار داشت: در پی تغییر نرخ ارز از واردات نهاده‌های تولید، به نظر می‌رسد برای کنترل هزینه‌های تولید و حمایت از تولیدکنندگان باید بسته‌های حمایتی در کنار این تغییر سیاست ارزی در نظر گرفته شود.

وي ادامه داد: برای جلوگیری از متضرر شدن مرغداران باید بسته‌های حمایتی را در کنار تغییر نرخ ارز در نظر گرفت تا قیمت تمام شده محصولات نهایی آن‌ها در حد قابل قبولی کنترل شود. 

وی افزود: برای تامین نهاده‌های تولید، تولیدکنندگان بخش‌های مختلف کشاورزی می‌توانند از طریق منابع بانکی تسهیلاتی را در اختیار بگیرند. 

***صادرات بيش از نيمي از توليبد تخم مرغ کشور در سال گذشته 

مدیر کل دفتر پرورش و بهبود تولیدات طیور و زنبور عسل وزارت کشاورزی گفت: وضعیت تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در سال جاری خوب بوده که به نظر می رسد امسال میزان تولید تخم مرغ بدون تغییر نسبت به سال گذشته به حدود 900 هزار تن و میزان تولید گوشت مرغ با افزایشی مناسب به بیش از دو میلیون تن برسد. 

ترکاشوند ادامه داد: سال گذشته حدود 45 هزار تن تخم مرغ صادر شد که نسبت به سال 90 با افزایش مناسبی مواجه شد و از ابتدای سال تاکنون نیز حدود 15 هزار تن تخم مرغ صادر شده است. 

وی تاکید کرد: علیرغم افزایش مصرف تخم مرغ در کشور نگرانی برای کمبود این محصول وجود ندارد. 

***شدت گرما موجب کاهش توليد عسل در کشور شد

مدیر کل دفتر پرورش و بهبود تولیدات طیور و زنبور عسل وزارت کشاورزی خاطرنشان کرد: بیش از پنج میلیون کندوی عسل در کشور وجود دارد که سال گذشته بیش از 70 هزار تن عسل از این تعداد کندو برداشت شد اما امسال با توجه به شرایط جوی نامناسب و گرمای ناگهانی که در کشور به وجود آمد میزان برداشت عسل در برخی استان‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافت.  
ترکاشوند گفت: مهرماه هر سال بررسی‌ها برای پیش‌بینی تولید عسل انجام می‌شود اما تا مشخص نشدن نتایج نمی‌توان کاهش یا افزایش تولید این محصول را اعلام کرد. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: طیور ، تولید ، عسل ، نهاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.