سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امید صالحی عکاس شرکت کننده در بخش مواد تبلیغی عنوان کرد:

ماهی کویر فضایی مطلوب برای عکاسی داشت

یکی از عکاسان شرکت‌کننده در بخش مواد تبلیغی جشنواره کودک گفت: «ماهی کویر» پروژه جالب و سنگینی بود که برای عکاسی فیلم برای من فضای مطلوبی به وجود آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امید صالحی عکاس سینما و یکی از شرکت‌کنندگان در بخش مواد تبلیغی جشنواره در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: با توجه به این که عکس فیلم در سینما اهمیت زیادی دارد و در سال‌های اخیر مورد بی‌توجهی واقع شده، توجه به این بخش در جشنواره کودک و نوجوان، خوشحال‌کننده است.

وی درباره اهمیت نقش عکس در سینمای کودک و نوجوان خاطرنشان ساخت: عکس و پوستر در سینمای کودک مثل دیگر ژانرهای سینما، دارای جایگاه است. پوستر حالت تبلیغاتی دارد و عکس هم واقعا به معرفی فیلم برای مخاطب کودک کمک می‌کند.

وی در ادامه درباره شاخصه‌های عکاسی در سینمای کودک و نوجوان گفت: عکاسی در سینما می‌تواند از فرم خبری برخوردار باشد. گاه عکاس طبق فیلمنامه  کادربندی کند و برخی‌ها دوست دارند که  کادر عکس فیلم، همان کادر دوربین فیلمبرداری باشد. البته این به نظر من تا حدی سلیقه ای است و حس و حال عکاس هم می‌تواند در کار دخیل باشد، اما اگر دقت کنیم، به این دلیل که فضای کار کودکان، فضای فانتزی است نگاه عکاس و حتی فیلمبردار متفاوت است که این به دلیل تفاوت نوشتاری در گونه کودک است.

او درباره اثری که در بخش رقابتی مواد تبلیغی جشنواره دارد، تصریح کرد: امسال من کاری به نام «ماهی کویر» داشتم که نگاهی دیگر به کودک داشت و از نگاه سرگرم‌سازی صرف ساخته نشده بود. این فیلم به کارگردانی محمد قربان کریمی پروژه بسیار سنگینی بود که فیلمبرداری در بیابان، در قنات و قسمت‌های از فیلم ساید نیمی از آن در دریا و نزدیکی چابهار فیلمبرداری شد.

او ادامه داد: این اولین تجربه من بود که در قنات عکاسی کردم و با توجه به محدودیت امکانات، باید با نردبان به داخل قنات می‌رفتم. من در آن شرایط عکاسی کردم و در بخش چابهار هم زیر آب عکاسی کردم. به نظرم «ماهی کویر» پروژه جالب و سنگینی بود که برای عکاسی فیلم برای من فضای مطلوبی به وجود آورد.

بخش مسابقه مواد تبلیغی – عکس و پوستر - یکی از بخشهای بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است که با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.