سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

بندر امیرآباد، موفق ترین بندر صادراتی شمال کشور

بندر امیرآباد موفق ترین بندر در حوزه صادرات در شمال کشور به شمار می رود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:برای صادرات، هر تسهیلات که تولیدکنندگان نیاز داشته باشند سازمان بنادر ارائه می دهد.

نعیمی با اشاره به اینکه علی رغم برنامه ریزی های صورت گرفته در صادرات کشاورزی موفق نبودیم،افزود:این درحالیست که هیچ مشکلی برای کانتیرهای یخچال دار نداریم و فقط باید برنامه ریزی داشته باشیم که چه تعداد کانتینر یخچال دار نیاز داریم.

وی تصریح کرد:مازندران در حمل و نقل دریایی بسیار خوب استفاده کرده است و امیرآباد به عنوان بزرگترین بندر حاشیه خزر شناخته شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد میزان صادرات این بندر در نیمه اول امسال را یک میلیون و 880 هزار تن اعلام کرد و گفت: از سال 88 89 صادرات در بخش ساختمان فعال شد.

نعیمی افزود:از مجموع صادرات، یک میلیون و 400 هزار تن صادرات سیمان،سنگ آهک،شیشه، قیربتنی، گورد، کود و ... است.

وی تصریح کرد:بندر امیرآباد مجهیز به کشتیهایی برای صادرات خشک است و فعالیت بندر سبب رونق بخشی به صادرات شش کارخانه سیمان اطراف آن شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با اشاره به اینکه در صادرات کشاورزی با مشکلات مواجه هستیم و موفق نبودیم،گفت:صادرکنندان مرکبات و محصولات کشاورزی بزرگ نیستند و کوچک هستند.

نعیمی از تهیه یک برنامه با پاکستان خبر داد و افزود:درحال رایزنی هستیم تا مرکبات مورد نیازشان از طریق بندر امیرآباد ارسال شود.

وی با اشار به دارا بودن بزرگترین سورتینگ منطقه در بندر امیرآباد تصریح کرد:باید برنامه ریزی شود که در چه فصلی و چه مقدار صادرات داریم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با بیان اینکه در کشتیرانی به کشتیرانی دیگر کشورها وابسته نیستیم، گفت:امروز30 فروند کشتی در بنر امیرآباد پهلوگیری کرده که این یک موفقیت بزرگ است./س

برچسب ها: بندر ، صادرات ، شمال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.