سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه اردن به سازمان ملل درباره تجاوزهاي اخير رژيم صهيونيستي

وزير امور خارجه اردن درباره تجاوزهاي مداوم رژيم صهيونيستي به قدس شريف، نامه هايي براي ‌ دبير کل سازمان ملل،دبير کل سازمان همکاري اسلامي و اعضاي دائم و غيردائم شوراي امنيت ارسال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الدستور چاپ اردن ؛ ناصر جوده، وزير امور خارجه اردن، در اين نامه تاکيد کرد ضروري است که جامعه جهاني در پيامي قوي و صريح به اسراييل بگويد، اقدامات و تجاوزهاي آن در قدس شريف، به راحتي قابل چشم پوشي نيست. 

در اين نامه با اشاره به اقدامات اخير رژيم صهيونيستي و شهرک نشينان افراطي يهودي آمده است: تجاوزها با حمايت پليس و نيروهاي امنيتي اسراييل، صورت مي‌گيرد. با وجود درخواست هاي مکرر اداره اوقاف اسلامي قدس، طي هفته گذشته صدها نفر از يهوديان افراطي وارد قدس شدند که اين اقدام به درگيري مهاجمان با نمازگزاران و کارمندان وزارت اوقاف منجر شد.  

وزير امور خارجه اردن تاکيد کرد، مقامات اسراييل بدون توجه به تصميم هاي يونسکو در خصوص حفاري ها، به حفاري ها در قدس شرقي و منطقه قديمي قدس ادامه مي‌دهند.

ناصر جوده با اعلام مخالفت دولت اردن با طرح هاي يهودي سازي قدس تاکيد کرد: اقدامات تحريک آميز اسراييل، تلاش هاي صورت گرفته را براي تحقق صلح ناکام مي‌گذارد و تجاوزي آشکار به احساس هاي ديني و ملي ملت هاي عربي و اسلامي به شمار مي‌رود و تنش ها و ناآرامي ها را ادامه مي‌دهد.
برچسب ها: اردن ، نامه ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.