سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم تخلف هاي سازمان اطلاعات جاسوسي آمريکا

شبکه الاخباريه سوريه گزارش داد تخلف هاي سازمان اطلاعات جاسوسي آمريکا تداوم دارد واز کنترل مسئولان اين کشور خارج شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به گزارش اين شبکه، واقعيت اين است که تخلف هاي سازمان اطلاعات جاسوسي آمريکا "روپ کال" تحليلگر و روزنامه نگار آمريکايي را بر آن داشت تا انتقادهاي شديدي از باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا درباره برنامه هاي جاسوسي و نظارت گسترده اين آژانش اطلاعاتي اين کشور داشته باشد.
وي تصريح کرد آژانس اطلاعاتي آمريکا بر شنود وتجسس بيشتر اشخاص نظارت دارد و اين امر باعث شده کار اين سازمان از کنترل مسئولان آمريکايي خارج شود و نقض قانون اساسي در اين کشور به طور مشخص  نمود پيدا کند.
وي خاطر نشان کرد آژانس اطلاعاتي آمريکا با در اختيار داشتن وسايل جديد ، بر شبکه هاي فيس بوک و پايگاههاي ارتباط جمعي افراد نظارت دارد و در آنها تجسس مي کند.
"روپ کال" تاکيد کرد آژانس اطلاعاتي آمريکا قانون اين کشور را نقض مي کند و حتي افرادي که بر اين اداره نظارت دارند براي قانون آمريکا اهميتي قائل نيستند و بارها آنرا نقض کرده اند.
وي به نقش دولت اوباما و آژانس اطلاعاتي آمريکا در نقض قوانين و اقدامات مخالف قانون اشاره کرد و گفت: رئيس جمهور آمريکا هيچ گاه اقدامي براي بستن اين سازمان نکرده است زيرا يکي از ابزارهاي وي به شمار مي رود.
اين شبکه در ادامه اين مطلب افزود روزنامه نيويورک تايمز گزارش داد هر شهروندي براي خود يک پرونده نزد آژانس اطلاعات آمريکا دارد که فعاليت هاي آنلاين وي در آن ثبت مي شود.
اين اطلاعات بر اساس اسنادي که به تازگي از سوي ادوارد اسنودن مامور اسبق سازمان سيا و آژانس اطلاعات آمريکا، در اختيار رسانه هاي قرار گرفته فاش شده است.
الاخباريه در ادامه خاطر نشان کرد اسناد جديد افشا شده در مورد فعاليت هاي جاسوسي آژانس اطلاعات آمريکا حاکي  از آن است که اطلاعات جمع آوري شده از فعاليت هاي سايبري شهروندان آمريکايي بدون دليل دست کم به مدت يک سال در نهادهاي جاسوسي آمريکا نگهداري مي شود.
اين اطلاعات تقريبا تمام فعاليت هاي آنلاين شهروندان آمريکايي را از ابتدا تا انتها همچون جستجوي نقشه ها و وب سايت هاي بازديد شده، ارسال و دريافت نامه هاي الکترونکي و همچينين نام هاي کاربري که افراد براي اتصال به شبکه هاي مختلف اجتماعي از آنها استفاده مي کنند و حتي گذرواژه هاي آنها نيز شامل مي شود.
اين شبکه افزود هر شهروندي که در آمريکا فعاليت آنلاين داشته باشد پرونده اي را نزد نهادهاي آژانس جاسوسي اين کشور دارد که اين پرونده تصويري از زندگي فردي او را به نمايش مي گذارد.
اين در حالي است که دولت آمريکا ادعا مي کند اطلاعات افرادي در آژانس اطلاعاتي  نگهداري مي شود که روي آنها حساسيت وجود دارد اما با اين وجود اطلاعات افشا شده حکايت از آن دارد که اطلاعات ميليون ها نفر براي يک سال در آژانس هاي جاسوسي آمريکا نگهداري مي شوند.
اين شبکه در پايان افزود در ميان ادعاهاي دولت آمريکا در دفاع از حقوق بشر در دنيا اين سازمان خودش ناقض حقوق مردم در جهان به شمار مي رود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.