سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مداحان باید شانیت و جایگاه مداحی را درک کنند

مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت رسول‌الله(ص) گفت: جایگاه مداحی و تعریف اهل بیت(ع) بسیار بزرگ است و باید مداح این شانیت بزرگ را درک کند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محسن طاهری در جمع اعضای کانون مداحان نیشابور در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، افزود: بچه‌هایی که در دفاع مقدس از هیچ چیزی نمی‌ترسیدند و در خطرات از هم پیشی می‌گرفتند خداترس و اهل تقوی بودند.

وی افزود: اگر مداح بخواهد نیت و هدف را گم کند خیلی چیزهای دیگر را نیز در کنارش گم می‌کند.

مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت رسول‌الله(ص) اظهار داشت: کانون مداحان نیشابور دغدغه ساماندهی مداحان را دارد و تاکنون بسیار ورود و عملکرد زیبایی داشته است.

طاهری نخستین ابزار کار مداح را یک صدای خوب دانست و خاطرنشان کرد: فقط صدای خوب کافی نیست و شعرشناسی از دیگر موضوعات مهمی است که باید مداح به آن توجه کند.

وی با بیان اینکه مداح باید معلومات داشته باشد و حتی معانی کلمات شعر را بداند، تصریح کرد: باید شعر گویا بوده و قابلیت و توانایی لازم را برای معرفی اهل بیت(ع) به مخاطب داشته باشد.

این مداح کشوری با بیان اینکه مداحان ختم‌خوان و مجالس ترحیم بدانند که در چه مجلسی و با چه مخاطبی روبه‌رو هستند، یادآور شد: تناسب در خواندن بسیار مهم است و مداح خوب آن است که در عرصه‌های مختلف مداحی مهارت کسب کند.

طاهری با تاکید بر اینکه مداح باید بصیر و ولایت‌مدار باشد و جایگاه رفیع ولایت را خوب بشناسد، خطاب به مداحان گفت: مداحان به علما و بزرگان بسیار توجه کنند و حتی از زیارت و توجه به آرامگاه علمای نیشابور غفلت نکنند./س

برچسب ها: شان ، جایگاه ، مداح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.