سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ای بی سی ؛

مردم آمریکا گرفتار درگیری سیاسی کنگره

مردم آمريکا گرفتار بازي پينگ پنگ سياسي دو حزب در کنگره شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به آمريکا اولين روز تعطيلي دولت را که در هفده سال گذشته سابقه نداشته است ، پشت سر گذاشت. در اين روز هشتصد هزار کارمند دولت بدون حقوق در منزل باقي ماندند . موزه ها و بناهاي يادبود بسته شدند و بازديدکنندگان پشت درهاي بسته ماندند. مردم نيز مي گويند که از نمايندگان کنگره خسته شده اند. به نظر آنها ، نمايندگان پاي خود را در يک کفش کرده اند تا دولت را در تنگنا قرار دهند.
خبرنگار شبکه اي بي سي در گزارشي از واشنگتن گفت: يک روز از تعطيلي دولت مي گذرد و هنوز نشانه اي از مصالحه بين دو طرف ديده نمي شود. اوباما جمهوريخواهان را به افروختن يک جنگ صليبي عليه  لايحه بهداشت و درمان دولت متهم کرد. او همچنين پيشنهاد جمهوريخواهان را براي گشودن بخش هايي از دولت رد کرد.
يکصد کهنه سرباز جنگ جهاني دوم  که براي بازديد بناي يادبود اين جنگ  از مي سي سي پي به واشنگتن آمده بودند ، با درهاي بسته روبرو شدند.
يک شهروند زن مي گويد: فقط زندگي مردم عادي است که تحت الشعاع قرار مي گيرد و ويران مي شود.
يک زن ديگر مي گويد: من ديگر از اين که مثل توپ پينگ پنگ با ما رفتار مي شود ، خسته شده ام.
در واقع کل ماجرا با يک بازي پينگ پنگ سياسي شروع شد.هفته گذشته مجلس نمايندگان که تحت کنترل جمهوريخواهان است لايحه اي را تصويب کرد که بر اساس آن بودجه طرح بهداشت و درمان اوباما قطع مي شود. حالا مجلس سنا لايحه مجلس نمايندگان را رد کرده و آن را پس فرستاده است. مجلس نمايندگان چند بار تلاش کرد با تغييراتي در لايحه آن را به سنا بازگرداند اما موفق نشد.ديروز نيز جمهوريخواهان پيشنهاد مذاکره با دموکرات ها را دادند که با جواب منفي روبرو شدند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، کنگره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.