سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كارنامه وضعيت كتابخواني در مدارس به‌ دست شبكه 4 رسيد

برنامه «كارنامه» با شروع سال تحصيلي جديد به موضوع اثرگذاري كتاب و كتاب خواني در مدارس مي پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ برنامه «كارنامه» كه به صورت هفتگي به نقد مباحث حوزه كتاب مي پردازد، 11 مهر با حضور دكتر محمود اماني تهراني از مولفان كتب درسي، وضعيت كتاب و كتابخواني را  نقد مي‌كند.
 
آيا كتاب‌هاي درسي عملاً زمينه مهمي براي مطالعه پيگيرانه كتابهاي غير درسي براي دانش آموزان فراهم مي كنند؟ در حال حاضر مشخصاً چه تلاشهاي نظامندي براي سبط و گسترش كتابخواني در مدارس صورت گرفته يا در حال طراحي و برنامه ريزي است ؟ از جمله سوالاتي است كهدر برنامه به آنها پاسخ داده مي‌شود.
 
برنامه «كارنامه» در قالب يك مجله تصويري از بخش هاي مختلفي تشكيل شده است.
 
نخستين بخش آن با عنوان "ديباچه" سرمقاله اين مجله تصويري است و بعد از آن اخبار حوزه كتاب و نشر در بخش "كوچه كتاب" بررسي و سپس بخش اصلي برنامه كه گفتگوي ويژه و بحث با منتقدان و صاحب نظران حوزه كتاب در ميزگردي به صورت زنده انجام مي‌گيرد.
 
در پرونده هر قسمت بخشي با عنوان "عيار" پخش مي‌شود كه در قالب يك بخش گرافيكي با چند نفر از اهالي فن درباره آن موضوع خاص گفتگو و نظرسنجي از مخاطبان و گزارش‌هاي مرتبط با بحث به روي آنتن مي‌رود.
 
در انتهاي هر برنامه نيز يك بسته پيشنهادي با عنوان "فانوس" به بينندگان ارايه مي شود كه در اين بخش كتاب هاي مختلف به مخاطبان معرفي مي‌شود.
 
اجراي اين برنامه را فائزه نعمتي بر عهده دارد و دكتر مالك شجاعي به عنوان مجري كارشناس ميزگردها، با دو نفر از ميهمانان به گفت‌وگو مي‌نشيند.
 
برنامه «كارنامه» به تهيه كنندگي محمد رحيمي كاري از گروه معارف و انديشه ديني شبكه چهار، دوشنبه شب ها ساعت 21 روي آنتن شبكه چهار مي‌رود. /ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.