سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

برطرف شدن مشکلات کالاهای کشاورزی با عرضه ی آنها در بورس

با عرضه محصولات كشاورزي در بورس كالاي كشاورزي، بي شك بسياري از مشكلات فعلي بخش کشاورزی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رييس سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت: با عرضه محصولات كشاورزي در بورس كالاي كشاورزي، بي شك بسياري از مشكلات فعلي مثل عدم ثبات قیمت برطرف خواهد شد.

خرد افزود: عدم ثبات قيمت، وجود واسطه هاي مختلف ميان توليدكننده و مصرف كننده، عدم شفافيت قيمت از مهمترين علل ناكارآمدي بازار محصولات كشاورزي می باشد.

خرد، قانونمند و سازمان يافته بودن اين بازار و اطلاع رساني گسترده به فعالين بازار و توليدكنندگان، را از مزاياي بورس كالاي كشاورزي برشمرد و ادامه داد: تضمين منافع خريدار و فروشنده، استاندارد نمودن بازار و كالا، شفافيت در كشف قيمت كالا و تقابل عرضه و تقاضا، از ديگر مزيت هاي اين بازار به شمار مي روند.

وي افزود: بورس كالاي كشاورزي هم چنين از نوسانات شديد قيمت،جلوگيري كرده و با كاهش ريسك قيمت و معاملات، سبب به وجود آمدن بازار رقابتي، مي شود .

رييس سازمان جهادكشاورزي فارس گفت: با توجه به تنوع معاملات در بازار بورس كالا اعم از معاملات نقدي، نسيه، سلف، آتي و اختيار معامله و قوانين و مقررات حاكم بر آن و نظارت هاي انجام شده مي توان اين بازار را شفافترين و كاملترين نوع بازار دانست./س

برچسب ها: برطرف ، مشکل ، کالا ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.