سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان /

خدمات ایران به پناهندگان افغان بیش از میانگین جهانی بوده است

نماینده دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد دراستان کرمان گفت : هیچ کشوری در مقایسه با ایران به پناهندگان خدماتی به این اندازه ارائه نکرده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان جوزپه دی کارو در مراسم پایانی طرح CBR سال 2013 در بهزیستی کرمان با اشاره به اقدام ارزشمند و قابل ستایش ایران در پذیرش مهاجران افغان گفت : کشور ایران در حالی درهای خود را به روی پناهندگان افغانی باز کرد که این افراد در شرایط سخت زندگی بسر می بردند و اکنون هم با گذشت حدود سه دهه همچنان در حال ارایه خدمات به این افراد است .

وی روند اجرای طرح CBR در استان کرمان ،از آغاز تا کنون را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد : بهزیستی با اجرای این طرح و توانمندسازی، زندگی اقشار آسیب پذیر را تغییر داده و این تغییر بدون عملکرد قوی امکان پذیر نبود.

جوزپه دی کارو هدف کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد را جذب اعتبار بیشتر برای زیر پوشش قرار دادن همه افراد نیازمند در طرح CBR عنوان و اظهار امیدواری کرد: با کمک کشورهای عضو بتوانیم در طرح سال آینده معلولان بیشتری را شناسایی و توانمند کنیم.

دکتر الله وردی معاون دفتر توانمند سازی معلولان سازمان بهزیستی کشور نیز با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در این پروژه گفت : حمایت از افرادی که به کشور ما پناه آورده اند، فرصتی است برای بیان پیام نوع دوستی و صلح .

مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز گفت : در پنجمین دوره اجرای این پروژه، منطقه یک شهر کرمان برای شناسایی افراد معلول در خانواده های افاغنه برنامه ریزی و در نهایت به 636 نفر آموزش در خانواده ،598 نفر خدمات پزشکی ،107 نفر وسایل کمک توانبخشی و 110ساعت آموزش توانیاران افغان ارایه شد.

دکتر عباسی از نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خواست تا با در اختیار قرار دادن اعتبار بیشتر برای این پروژه، بهزیستی و دیگر دستگاههای مرتبط را برای خدمت رسانی و ارایه خدمات توانبخشی به معلولان یاری کنند.

در پایان این مراسم از دست اندرکاران اجرای پروژه CBRسال 2013 با اهدا لوح سپاس قدردانی شد ./س


برچسب ها: خدمات ، پناهندگان ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.