سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجراي الگوي کشت ضروري است

عضو هيات رئيسه کميسيون کشاورزي مجلس با بيان اينکه اجراي الگوي کشت جهت ساماندهي بخش کشاورزي ضروري است؛ گفت: هم اکنون در کشورها اين مسئله ناديده گرفته شده است که کشت محصولات کشاورزي را با مشکلات زيادي مواجه کرده است.

هدايت الله ميرمرادزهي نماينده مردم سراوان و زابلي در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به عدم اجراي الگوي کشت اظهار داشت: هر منطقه با توجه به آب و هوايي که دارد مي‌تواند ميزبان يک نوع محصول خاص باشد که اين مسئله به دليل عدم اجراي الگوي کشت کاملا ناديده گرفته شده است.

وي افزود: زماني که تغييرات را ناديده بگيريم و آموزش کشاورزي را مبنا قرار ندهيم مغلطه کاري در همه مناطق همه نوع محصولي کشت خواهد شد که اين مسئله به هيچ عنوان قابل قبول نيست و کشاورزي را زير سوال مي برد.

ميرمرادزهي به ذکر مثالي در اين خصوص بسنده کرد و ادامه داد: در مناطق گرمسيري توليد موز و انبه و در مناطق شمالي توليد مرکبات در اولويت است و اگر به طور مثال اقدام به کشت برنج در استان سيستان و بلوچستان کنيم قطعا يک کار بي نتيجه انجام داده ايم.

نماينده مردم سراوان و زابلي در خانه ملت اذعان داشت: اما هم اکنون اين مسائل ناديده گرفته شده و ما شاهد عدم اجراي الگوي کشت در کشور هستيم که براساس تحقيقات انجام شده اين مسئله تاثير بسزايي در راندمان کشاورزي ما گذاشته است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: الگو ، کشت ، ضروری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.