سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

انعقاد تفاهم‌نامه همكاري ميان شركت‌هاي حفاري ايران و عراق

بين شركت ملي حفاري ايران و شركت حفاري عراق تفاهم‌نامه همكاري با هدف ارايه خدمات آموزشي منعقد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛  ‌بخش اول اين قرارداد در قالب ارايه خدمات آموزشي است و قرار بر اين است كه در فازهاي بعدي توسط كارشناسان حفاري ايران خدمات فني و مهندسي در مخازن نفتي عراق ارايه شود.

در بخش اول اين قرارداد نيروهاي عراقي به ايران آمده و در آموزشگاه ملي حفاري ايران تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

به گفته مسوولان شركت ملي حفاري ايران، گواهي يا مدرك اخذ شده از اين آموزشگاه قابل قبول است و اين گواهي در صنعت نفت پذيرفته شده است.

شركت عراقي شركتي تازه تاسيس است كه همكاري و تعامل آن با شركت حفاري ايران مي تواند زمينه كسب تجربه و تقويت آن را فراهم كند.

به گزارش شركت ملي حفاري ايران-حميدرضا گلپايگاني، مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در جلسه مشترك با مديران و متخصصان شركت حفاري عراق گفت: صنعت حفاري يكي از اركان اصلي فرآيند توليد نفت و گاز است و نقش اساسي در كشف، توسعه و بهره‌برداري از ميادين نفتي دارد. فعاليت‌هاي ملي‌حفاري از شمال تا جنوب كشور، حوزه هاي نفت و گاز خليج فارس و در بيش از 10 استان كشور كه امكان استحصال نفت و گاز وجود داشته باشد، گسترش دارد و اين امر نقش اساسي اين شركت مادر تخصصي را در پاسخگويي به نيازهاي صنعت نفت ايران به خوبي نمايش مي دهد.

وي تجارب ارزشمند ملي حفاري در حفر و تكميل 3500 حلقه چاه نفت و گاز، ارائه متنوع ترين خدمات فني و مهندسي و توان تخصصي كارشناسان و متخصصان را از مزيت هاي بارز اين شركت برشمرد و بيان كرد: در سه دهه گذشته با خودباوري، طراحي، مهندسي، اجراي عمليات و پشتيباني كالا توسط متخصصین ايراني انجام شده است.

گلپايگاني افزود: ملي‌حفاري (NIDC) توان ارائه خدمات در زمينه عمليات حفاري، خدمات فني و مهندسي و آموزش تئوري و عملي حفاري چاه‌هاي نفت و گاز را به تمامي كشورهاي منطقه به ويژه كشور عراق دارد و اميد است اين شركت بتواند بخشي از نيازهاي شركت حفاري عراق را تامين نمايد.

وي همچنين گفت: همجواري جمهوري اسلامي ايران با عراق، نزديكي شركت هاي ايراني و عراقي به يكديگر و پيشرفت هاي ايران در زمينه دستيابي به دانش پيچيده حفاري چاه‌هاي نفت و گاز، زمينه ارتباط بيشتر را فراهم مي‌كند.

براساس اين گزارش، تفاهم‌نامه همكاري با حضور حميدرضا گلپايگاني، مديرعامل شركت ملي حفاري ايران و محمد احمد بطوش الربيعي، قائم‌مقام شركت حفاري عراق و تعدادي از مديران و متخصصان هر دو شركت منعقد شد./س
برچسب ها: انعقاد ، همکاری ، حفاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.