سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالي: "فرماندهي سازمان ملل" در خدمت استراتژي‌هاي نظامي آمريکا است و بايد تعطيل شود

کره شمالي خواستار تعطيلي "فرماندهي سازمان ملل" در شبه جزيره کره شد و گفت: اين فرماندهي با سوءاستفاده از نام سازمان ملل در خدمت استراتژي‌هاي نظامي آمريکا است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، پاک کيل يون وزير امور خارجه کره شمالي اين سخنان را در مجمع عمومي سازمان ملل مطرح کرد.

وي گفت: از زمان پايان جنگ دو کره و توافقنامه آتش بس در شبه جزيره کره 60 سال مي‌گذرد اما يک مکانيزمي که تضمين کننده صلح باشد برقرار نشده و در نتيجه وضعيت بي ثباتي بوجود آمده که نه جنگ و نه صلح در شبه جزيره کره جريان دارد.

پاک افزود: فرماندهي سازمان ملل که ميراث منسوخ جنگ کره است همچنان با سوء استفاده از نام سازمان ملل در خدمت استراتژي نظامي آمريکا است.

فرماندهي سازمان ملل مقري براي نيروهاي نظامي امريکا در کره جنوبي در دوران جنگ دو کره در دهه 1950 و پس از آن بود.

جنگ کره در 27 ژوئيه 1953 با امضاي توافقنامه آتش بس بين دو طرف در منطقه مرزي پانمونجوم به پايان رسيد، اما هيچگاه پيمان صلح رسمي بين طرفين امضا نشد.

پاک افزود: فرماندهي سازمان ملل که هيچ ارتباطي با سازمان ملل ندارد، با نام سازمان ملل ولي تحت نفوذ آمريکا دائما اقدامات نظامي انجام مي‌دهد که شبه جزيره کره و مناطق اطراف آن را تهديد مي‌کند.

وي خاطرنشان کرد: چرخه مکرر افزايش تنش‌ها در شبه جزيره کره به دليل سياست خصمانه آمريکا عليه کره شمالي است.

پاک گفت: آمريکا کره شمالي را از روز نخست تاسيس به عنوان دشمن خود مي‌داند  و طي بيش از نيم قرن گذشته انواع تحريمها، فشارها و تهديدهاي نظامي را عليه پيونگ يانگ اعمال کرده است.

وزير خارجه کره شمالي بر تعهد پيونگ يانگ براي پايان دادن به تنش در شبه جزيره کره از طريق گفتگو و مذاکره تاکيد کرد.

وي همچنين گفت تنها راه براي تضمين صلح پايدار در شبه جزيره کره پايان يافتن سياست خصمانه آمريکا است.

پاک گفت: آمريکا بايد سياست خصمانه خود را متوقف کند، به حق حاکميت کره شمالي احترام بگذارد، تحريمها و تهديدهاي نظامي را لغو کند و توافقنامه آتش بس را با يک مکانيزم صلح که هرچه سريعتر به فرماندهي سازمان ملل پايان دهد، عوض کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.