سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت مصر ميانجي گري اتحاديه اروپا را در بحران اين کشور رد کرد

وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه ای میانجی گری اتحادیه اروپا را برای پایان دادن به بحران بین دولت مصر و اخوان المسلمین، رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی؛  در آستانه سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مصر، وزارت امور خارجه این کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد هیچ گونه میانجی گری از طرف اتحادیه اروپا را بین دولت مصر و اخوان المسلمین نمی پذیرد. وزارت امور خارجه مصر با انتشار این بیانیه راه را به روی همه پیش بینی ها درباره میانجی گری اشتون برای پایان دادن به بحران بین نظام حاکم بر مصر و گروه اخوان المسلمین بست.

ساعاتی قبل شماری از جوانان حامی اخوان المسلمین که شمار آنها حدود 1500 نفر برآورد شد در مقابل در دانشگاه قاهره تجمع کردند و قصد داشتند به سوی میدان النهضه حرکت کنند که نیروهای پلیس مانع از حرکت آنها شدند و آنها به مقابل دانشگاه بازگشتند. هیچ گونه درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان گزارش نشده است.

قرار است امروز شماری از جوانان جدا شده از گروه اخوان المسلمین امروز با مشاور رئیس جمهور مصر در امور رسانه ای ملاقات کنند و دیدگاه خود را درباره آینده مصر با وی در میان بگذارند. این دیدار احتمالا تلاشی به منظور ایجاد تشکلی منشعب از اخوان المسلمین است تا بتواند در صحنه سیاسی مصر به فعالیت بپردازد. با این حال بعید به نظر می رسد که این افراد بتوانند جایگزین اخوان المسلمین یا حزب آزادی و عدالت شوند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.