سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای ملی سالمندی بهزیستی ؛

ضرورت آموزش پزشکان عمومی برای شناخت وضعیت سالمندان

با توجه به اینکه سالمندان 8 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند نظام سلامت نیز باید در طرح پزشک خانواده از سوی پزشکان عمومی اداره شود بنابراین آموزش پزشکان عمومی در جهت شناخت وضعیت سالمندان ضروری است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران نحوی نژاد در سمپوزیوم یک روزه تازه های دمانس با تاکید بر وجود سالمند آزاری در جامعه ضرورت توجه بیشتر به وضعیت سالمندان در کشور افزود: هم اکنون پزشکان یا روان پزشکان نیز در هنگام تجویز دارو برای سالمندان نسبت به اطلاعاتی که سالمند در خصوص بیماری هایش می دهد بی تفاوت بوده در تجویز دارو برای آنها دچار اشتباه می شوند و گاه چند نوع دارو با خواص مشابه را برایشان تجویز می کند که بتواند منجر به اختلالات دارویی شود .

وی در ادامه یادآور شد: این مشکل به دلیل نبود آموزش کافی برای پزشکان عمومی ایجاد می شود و این در حالی است که وزارت بهداشت در تلاش است که نظام سلامت را بر پایه اطلاعات پزشک عمومی در طرح پزشک خانواده بنا کند.

نحوی نژاد با انتقاد از اینکه وزیر بهداشت در جلسه اخیر کابینه به هفته سالمند اشاره نکرد اذعان داشت: کشور را تشکیل می دهند و وزیر بهداشت باید در این جلسه به حقوق سالمندان نیز اشاره می کرد چراکه سالمندان 8 درصد جمعیت تمام قوانین موجود در خصوص سالمندان تنها به حقوق بازنشستگی آنها می پردازد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 80 درصد سالمندان در منزل خود زندگی می کنند و کل جمعیت سالمندان کهریزک تنها 1800 نفر است و جمعیت سالمندان کل آسایشگاه های کشور نیز حدود 15 هزار نفر است بنابراین باید برای بخش اعظم جمعیت سالمندان کشور به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی بیمه مراقبتی ایجاد شود و قانون تکریم سالمندان اجباری شود چراکه در شرایط کنونی 27 درصد هزینه های درمان کشور به بیماری های سالمندان تعلق می گیرد./ع2
برچسب ها: آموزش ، سالمند ، پزشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.