سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك كارگردان تئاتر:

مسئولان و رئيس مركز هنرهاي نمايشي تاكنون تئاتر كودك نديدند

كساني كه از بعد از انقلاب رياست مركز هنرهاي نمايشي را بر عهده داشتند هيچ كدام از آنها تاكنون تئاتر كودك نديدند.

مهدي قلعه كارگردان نمايش «نوك طلا» درخصوص جشنواره‌ي تئاتر كودك به خبرنگار حوزه‌ي تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاري هر رويداد هنري كه به تئاتر كودك كمك كند موثر خواهد بود من فكر مي‌كنم جشنواره‌ي تئاتر كودك هم كمك بسيار تئاتر كودك خواهد بود.

وي ادامه داد: من معتقدم چنانچه جشنواره‌ي كودك در حد و اندازه‌ي خودش برگزار شود تاثيراتش را مي‌گذارد البته خوشبختانه جشنواره كودك تاكنون به خوبي عمل كرده است.

كارگردان نمايش‌هاي كودك و نوجوان با اشاره به ضعيف بودن تئاتر كودك تصريح كرد: يكي از دلايل اينكه تئاتر كودك امروز در كشور ما ضعيف عمل مي‌كند، آن است كه مسوولان تئاتر كودك را جدي نمي‌گيرند و اندازه تئاتر كودك را همچون قد و اندازه‌ي كودكان كوتاه مي‌بينند.

وي افزود: من به طور قاطع مي‌توانم بگويم هيچ كدام از رئيس‌هاي مركز هنرهاي نمايشي تاكنون يك بار هم تئاتر كودك نديدند حتي من از يكي از آنها وقتي پرسيدم تئاتر كودك تماشا كرديد يا نه آن‌قدر فكر مي‌كنند تا يك تئاتر كودك را به ياد آورد.

قلعه درخصوص نمايش نوك طلا كه در بخش مسابقه در جشنواره‌ي تئاتر كودك قرار گرفته عنوان كرد: موضوع نمايش من به پرنده ي به نام سهره مي‌پردازد كه در ميان جنگل گم شده و شكارچي مادرش را تعقيب مي‌كند.

وي نمايش «نوك طلا» را تلفيقي از تكنيك‌ها عروسكي خواند و گفت: در اين نمايش من از تكنيك‌هاي عروسكي شامل عروسك‌هاي دستكشي، عروسك‌هاي در بدن انسان استفاده كردم و حتي از تكنيك انيميشن نيز در اين نمايش به كار رفته است./ي2
برچسب ها: نمایش ، کودک ، قلعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.