سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت در مراسم تجدید بعیت کارکنان میراث‌فرهنگی با آرمان‌های امام راحل خبر داد:

انتقال موزه بزرگان دین به موزه انقلاب اسلامی

حجت با اشاره به اهمیت موزه انقلاب اسلامی در مجاورت مرقد مطهر حضرت امام راحل گفت: همکاری‌های سازمان میراث‌ فرهنگی کشور برای توسعه موزه انقلاب اسلامی افزایش خواهد یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، مهدی حجت صبح امروز در مراسم تجدید بیعت مدیران و کارکنان سازمان میراث‌فرهنگی با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد افزود: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از هیچ کوشش و تلاشی برای توسعه موزه انقلاب اسلامی فروگذار نخواهد بود و تمام توان خود را برای کمک به این موزه به کار خواهد گرفت. 

وی همچنین با اشاره به موزه بزرگان دین که چندی پیش درمحل ساختمان سازمان میراث فرهنگی  در تهران افتتاح شد افزود: این موزه به دلیل اینکه در مکان نامناسبی واقع شده بود به موزه انقلاب اسلامی در مجاورت حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی منتقل خواهد شد. 
وی افزود: انتقال موزه بزرگان دین به موزه انقلاب اسلامی می‌تواند باعث آشنایی هر چه بیشتر بازدیدکنندگان خصوصا نسل نوجوان و جوان کشور با مشاهیر و بزرگان دینی شود. 

حجت اضافه کرد: موزه بزرگان دین به دلیل قرار گرفتن در محل ساختمان سازمان میراث فرهنگی  به نوعی در مهجوریت قرار داشت و افراد کمتری می‌توانستند از این موزه بازدید کنند اما انتقال این موزه به موزه انقلاب اسلامی می‌تواند باعث معرفی هر چه بیشتر بزرگان و مشاهیر دینی به عموم مردم شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور مدیران و کارکنان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مرقد مطهر امام راحل اضافه کرد: ما امروز با حضور در این حرم مطهر از روح بلند امام راحل برای تداوم وظیفه ای که امام برای ما مشخص کرده است استعانت می‌طلبیم. 

قائم‌مقام سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور ادامه داد: قدرت و شجاعت امام(ره) در مدیریت کشور امروز باعث شده که ما بدانیم چگونه باید از مواریث فرهنگی خود محافظت کرده و ایران را به دنیا معرفی کنیم. 

وی با بیان اینکه همه توفیقات ما مرهون وجود مبارک حضرت امام خمینی(ره) است افزود: همانطور که مقام معظم رهبری نیز به درستی اشاره کرده اند این انقلاب بدون نام حضرت امام در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست. 

حجت با بیان اینکه امام بزرگوار پرچمی را که به زمین افتاده بود بلند کرد افزود: حضرت امام خمینی(ره) آغازگر و گشاینده بود که راه را برای همه ما در راه خدمت‌رسانی به مردم و اعتلای اسلام ناب محمدی باز کرد.

وی با بیان این که حضور در مرقد امام راحل از ارزش فراوانی برخوردار است ادامه داد: حضور در این حرم مطهر این تکلیف را برای ما ایجاد می کند که راه امام و معیارهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را با قدرت و جدیت بیشتری ادامه دهیم. 

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعامل و همکاری‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با حرم مطهر امام راحل افزود: یکی از مهمترین محورهای همکاری سازمان میراث‌فرهنگی کشور با حرم امام خمینی توسعه و گسترش موزه انقلاب اسلامی است. 

گفتنی است در این مراسم که جمع کثیری از مدیران ، معاونان ، کارشناسان و کارکنان  سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری حضور داشتند یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی گرامی داشته شد./ي2
                                                      
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.