سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيد ضياء الدين دري:

ورود اعضاء جديد به معناي تغيير قوانين نيست

با ورود اعضاء جديد به شوراي بازبيني اصول و ضوابط تغيير نخواهد كرد.

سيد ضياءالدين دري عضو شوراي بازبيني فيلم‌هاي سينمايي درخصوص ورود اعضاء جديد به اين كابينه و تغييرات خط‌مشي‌ها به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: با ورود اعضاء جديد به شوراي بازبيني فيلم‌ها، اصول و ضوابط اين شورا تغيير نخواهد كرد چون قاعده و قوانين حاكم بر اين شورا در راستاي ارزش‌هاي نظام و انقلاب است و با تغيير اعضاء قوانين تغييري نخواهند كرد.

وي افزود: شوراي پروانه نمايش يكي از مهم و حساس‌ترين بخش سينماي كشور است و به نوعي ويترين سينماي ايران محسوب مي‌شود كه بايد اعمال‌نظرها به درستي صورت گيرد.

دري اظهار داشت: شوراي جديد بازبيني در حال حاضر منتظر تشكيل شورايي با حضور مديران سازمان سينمايي هستند تا از خط‌مشي‌هاي تعيين شده از سوي مديران مطلع شوند و پس از آن كار خود را شروع كنند به حساسيت‌هاي موجود در شوراي بازبيني در هر دوره‌اي با فراز و فرودهايي برخوردار بوده اما در نهايت اصول و قوانين يكي است كه بايد همگان موافق اجراي آنها باشند.

دري درخصوص اين سوال كه مردم نسبت به نظرات اتخاذ شده شوراي قبل چه مقدرا رضايت داشتند اظهار داشت: هرگز نمي‌توان گفت تا به امروز شورايي توانسته 100 درصد رضايت مردم را جلب كند چن در مواقعي ملاحظات مملكتي مطرح است و نمي‌توان خلاف آن عمل كرد اما خروجي‌ها گواه رويكرد صادقانه اعضاء بازبيني بودهو حتي من به عنوان فيلمساز تا جايي كه مقدور بوده در جهت تعامل و منافع فيلم‌ها تصميم‌گيري كردم تا با كمترين مميزي‌ها اجازه پخش داشته باشند.

وي ادامه داد: من به عنوان كارگرداني از نفس سينما حمايت كردم مگر فيلم‌هايي كه شبهاتي در آنها وجود داشته كه دور از شأن مردم كشورمان بوده كه ديگر نمي‌توانستيم به راحتي از كنار آنها عبور كنيم.

دري در پايان درخصوص حضور يك روحاني در اين كابينه خاطرنشان كرد: حضور يك روحاني در شوراي بازبيني آثار، انتخاب بسيار مناسبي است چون فيلم‌هاي ايراني با اعتقادات مردم در ارتباط است و اگر ديگر اعضاء سينمايي اين شورا در اين راستا غفلتي كنند، يك روحاني به درستي مي‌تواند آن را به اعضاء گوشزد كند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.