سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنرمندان تجسمي در استان‌ها با نبود امكانات روبه‌رو هستند

هنرمندان فعال استان‌ها به دليل نبود امكانات از شهرهاي خود به تهران مي‌آيند.

كريم قاسم‌پور، كارشناس هنري، نقاش، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره افزايش فضاهاي هنري در استان‌هاي كشور گفت: تعداد مراكز هنري به ويژه نگارخانه‌ها در تهران بي‌شمار است؛ اين در حالي است كه متاسفانه در استان‌هاي كشور مراكز هنري چنداني وجود ندارد عليرغم آن كه در استان‌ها استعدادهاي فراواني ديده مي‌شود كه به داشتن يك نگارخانه هم براي برگزاري نمايشگاه بسنده مي‌كنند.

وي اظهار داشت: بسياري از هنرمندان جوان كه به جشنواره‌هاي جهاني راه پيدا مي‌كنند از هنرمندان فعال استان هستند.

اين هنرمند نقاش بيان كرد: هنرمندان استان‌هاي مختلف دسترسي به انواع لوازم و ابزار آلات متعدد در حوزه‌هاي، مختلف به ويژه نقاش ندارند.

وي تصريح كرد: براي پرورش استعدادهاي هنري بيشتر در استان‌ها، كمك كردن به ماندن اين گروه از هنرمندان در استان خود و براي ادامه دادن فعاليت هنري بايد امكانات را از حداقل فراتر برد.

وي اظهار داشت: در حال حاضر هيچ استاني در ارتباط با امكانات هنري تجهيز نيست، بنابراين هنرمندان به ناچار به تهران مي‌آيند تا بتواند فعاليت خود را گسترده‌تر كنند.

وي با تاكيد بر جلوگيري از ريزش هنرمند در استان‌ها خاطرنشان كرد: براي جلوگيري از ريزش هنرمند در استان‌ها مي‌بايست برنامه‌ريزي و بستر قابل اجرا فراهم شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.