سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

كشت گندم پاييزه در شهرستان دماوند آغاز شد

مدير جهاد كشاورزي شهرستان دماوند از آغاز فصل كشت گندم پاييزه در شهرستان دماوند و توزيع نهاده هاي مربوطه خبر داد.

حميدرضا خليلي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهاركرد: فصل كشت گندم پاييزه در شهرستان دماوند، همه ساله از آغازين روزهاي پاييز شروع و در صورت مساعد بودن شرايط جوي و مواجه نشدن با سرماي زودرس، تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

وي گفت: در اين راستا توزيع نهاده هاي كشت گندم شامل بذر و كودهاي شيميايي (فسفاته و ازته) و بيولوژيك در سه مركز خدمات كشاورزي شهرستان آغاز شده است.

خليلي افزود: هر كيلو بذر گندم ضدعفوني شده با سموم قارچ كش، هزار و ۵۰ تومان به كشاورزان عرضه مي شود و كودهاي واگذاري نيز با متوسط دامنه قيمتي ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان در هر كيسه ۵۰ كيلويي در اختيار بهره برداران اين بخش قرار مي گيرد.

وي خاطرنشان كرد: آذر دو در كشت ديم و الوند در كشت آبي، ارقامي هستند كه از سوي اين نهاد در اختيار زارعان گندم كار قرار مي گيرند.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان دماوند تصريح كرد: در فصل زراعي ۹۲-۱۳۹۱ مقدار سه هزار تن انواع گندم آبي و ديم از سطح هزار و ۷۵۰ هكتار مزارع گندم شهرستان دماوند برداشت شد.

وي بيان كرد: هزار و ۲۰۰ هكتار از مزارع گندم شهرستان ديم و مابقي آنها آبي است.

خليلي ادامه داد: حوزه آبسرد عمده منطقه كشت گندم آبي است و تقريباً در تمامي مناطق شهرستان، گندم ديم كشت مي شود.

وي در خاتمه خاطرنشان كرد: كشاورزان مي توانند با مراجعه به مراكز خدمات كشاورزي رودهن، آبسرد و سربندان، نهاده هاي مورد نياز خود را تهيه كنند./س



برچسب ها: کشت ، گندم ، پاییز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.