سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

جلب مشاركتهاي مردمي مهمترين هدف تشكيل شوراي فرهنگي در روستاها است

مديركل امور فرهنگي مركز توسعه روستايي و مناطق محروم كشور گفت: مهمترين هدف از تشكيل شوراي فرهنگي و اتاق فكر در مناطق روستايي انسجام بخشي و جلب هر چه بيشتر مشاركت هاي مردمي است.

 رضا برزگر در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج   افزود: هم اكنون بيش از 61 هزار و 700 روستاي داراي سكنه در ايران وجود دارد كه 29 درصد جمعيت كشور را تشكيل مي دهد.
وي تعداد روستاهاي بالاي 20 خانوار جمعيت در كشور را 37 هزار و 800 مورد دانست و بيان كرد: ارائه خدمات مطلوب به اين روستاها نيازمند همكاري روزافزون بين بخشي و تلاش مسوولان اجرايي در استان ها است.
برزگر اظهار كرد: تشكيل شوراي فرهنگي در مناطق روستايي علاوه بر جلوگيري از بروز برخي مشكلات و موازي كاري ها بين دستگاه هاي فرهنگي موجب ايجاد وحدت رويه و افزايش بهره وري در راستاي ارائه خدمات به روستاها مي شود.
وي عنوان كرد: شوراي فرهنگي در مرحله اول در روستاهاي شاخص با جمعيت بالاي 500 خانوار و به مرور زمان نيز در مناطق روستايي با جمعيت كمتر تشكيل خواهد شد.
برزگر ابراز داشت: داشتن امكانات زيربنايي شامل مسجد، خانه عالم، شوراي اسلامي، دهياري، كانون فرهنگي و هنري مساجد، پايگاه بسيج و فضاي ورزشي از جمله شاخص هاي لازم براي تشكيل شوراي فرهنگي در روستاها است.
وي افزود: تدوين تقويم فرهنگي روستاها، آسيب شناسي فرهنگي در مناطق روستايي و ارائه راهكارهاي عملي در اين راستا، نيازسنجي فرهنگي و ايجاد تعامل و همكاري بيشتر با دستگاه هاي متولي و فرهنگي استان، شهرستان، بخش ها و روستاهاي مختلف از جمله وظايف اين شورا است.
برزگر استعداديابي، بكارگيري ظرفيت هاي فكري و مالي مسوولان اجرايي، مردم و نهادهاي دولتي و جلب مشاركت بيش از پيش مردم با استفاده از اهرم هاي تشويقي مناسب را از ساير وظايف اعضاي شوراي فرهنگي در روستاها اعلام كرد.
وي گفت: ايجاد شبكه تلويزيوني مستقل روستايي و انتخاب روز 15 مهر هر سال به عنوان روز روستا از برنامه هاي در دست اقدام امور فرهنگي مركز توسعه روستايي و مناطق محروم كشور است./س
برچسب ها: شورا ، فرهنگی ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.