سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

تولید 30 تا 40 درصد نیازهای تجهیزات پزشکی کشور در داخل

30 تا 40 درصد نیازهای تجهیزات پزشکی کشور در داخل تولید می شود و 11 شرکت نیز در زمینه های مصرفی ، نیمه مصرفی و سرمایه ای در استان فارس به امر تولید می پردازند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئیس اداره تجهیزات پزشکی و سفارشات خارج دانشگاه شیراز گفت: با توجه به اینکه تولید تجهیزات پزشکی نیاز به سرمایه هنگفتی دارد ، تولید کنندگان این تجهیزات استانی و حتی کشوری به تولید نگاه نمی کنند بلکه دید صادراتی دارند.

سید ابوالفضل هاشمی اصل گفت: با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود در صنایع الکترونیک شیراز، دانشگاه علوم پزشکی از این موقعیت استفاده کرد و با بهره مندی از دانش و امکانات این مجموعه به شیوه مناسب و مقرون به صرفه ای اقدام به راه اندازی خط تولید لامپ رادیولوژی کرد.

وی در مورد تولید لامپ رادیو لوژی گفت: هدف ما از تولید لامپ رادیولوژی رسیدن به تولید لامپ دستگاه سی تی اسکن است زیرا تهیه مجدد این لامپ از زمان تمام شدن عمر یک لامپ سی تی اسکن حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد و در این مدت فعالیت دستگاه سی تی اسکن متوقف می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ژاپن ، ایتالیا ، آلمان و آمریکا لامپ رادیولوژی تولید می کردند و کره هم این تولید را تحت لیسانس انجام می داد افزود: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استفاده از دانش متخصصان خود و همچنین کمک گرفتن از مجموعه صنایع الکترونیکی ایران به جمع تولید کنندگان این محصول پیوست.

هاشمی گفت: بر اساس برنامه ریزی ها تا سال آینده مقرر است که به تولید لامپ سی تی اسکن برسیم که موفقیت بزرگی در کشور محسوب می شود./س

برچسب ها: تولید ، تجهیزات ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.