سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف:‌ کنفرانس ژنو 2 و نشست ايران و 1+ 5 هر دو اواسط ماه جاري برگزار مي‌شود

" سرگئي لاوروف " وزير امور خارجه روسيه در یک کنفرانس خبری پس از مذاکرات با "اکمل الدین احسان اوغلو"، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی اعلام كرد کنفرانس ژنو 2 اواسط نوامبر برگزار مي شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين؛‌ اين شبكه در در خبري فوري به نقل از سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد، پيش بيني مي کنيم کنفرانس ژنو-2 درباره سوريه اواسط ماه نوامبر برگزار شود

شبکه الميادين همچنين اعلام کرد به گفته لاوروف، نشست ايران و 1+ 5 در خصوص مذاکرات هسته‌ اي، در تاريخ 15 و 16 اکتبر(23 و 24 مهر) در ژنو برگزار مي‌شود

سرگی لاوروف، گفت: "ما بر این باوریم که اتفاقی که در تاریخ 21 اوت افتاد تنها موردی نیست که کمیسیون تحت رهبری اوکه سلسترم / بازرسان سازمان ملل متحد باید بازرسی کند. ما همچنین اطلاعاتی داریم که در نتیجه خادثه ناگوار در تاریخ 21 اوت، هنگامی که سلاح های شیمیایی مورد استفاده قرار گرفت – گاز سارین با منشای شبیه با ماده ای مورد استفاده در تاریخ 19 مارس اما با غلظت بالاتر به کار برده شد".

سرگی لاوروف حضور نمایندگان مخالفان مسلح سوریه در کنفرانس "ژنو 2" را پذيرفته است.

او گفت:"اگر این گروه اپوزیسيون از دیدگاه های افراطی پیروی نمی کند، پس می تواند در کنفرانس شرکت داشته باشد". 

با اين حال روسيه ابراز ترديد کرد کشورهاي غربي بتوانند مخالفان سوري را متقاعد کنند به موقع در کنفرانس بين المللي صلح درباره اين کشور که قرار است اواسط ماه نوامبر برگزار شود ، شرکت کنند.

وزير امور خارجه روسيه گفت : ما تا همين اواخر اميدوار بوديم شرکاي غربي ما که وظيفه دارند مخالفان را به پاي ميز مذاکره بياورند ، بتوانند اين کار را سريع انجام دهند اما ظاهرا قادر به چنين کاري نيستند و مشخص نيست آيا مي توانند تا اواسط نوامبر مخالفان سوري را متقاعد به شرکت در اين کنفرانس کنند يا خير.

لاوروف افزود اين کنفرانس بايد هر چه سريعتر سازماندهي شود زيرا تندروها و نيروهاي جهادي در حال تقويت مواضع خود در سوريه هستند.

برچسب ها: لاوروف ، ژنو ، نوامبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.