سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شریعتی در نطق میان‌دستور:

سخنراني رئيس‌جمهور در نيويورک بر پايه تدبير و عقلانيت بود

نماینده مردم بهبهمان در نطق میاندستور خود در جلسه علنی امروز گفت: سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل که برپایه عقلانیت، تدبیر و درک شرایط کشور بود فصل جدیدی از حیات پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم زد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد باقر شریعتی نماینده مردم بهبهان در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در ابتدا عرض تبریک و تشکر به مناسبت موفقیت‌های پیاپی جوانان برومند ایرانی در عرصه‌های ورزشی، علمی و دستاوردهای دیپلماتیک ارزشمند هیئت ایرانی در سازمان ملل را دارم.

وی در ادامه افزود: تحریم پتروشیمی، نفت و فرآورده‌های نفتی، بانک مرکزی، ممنوعیت فراسرزمینی و تحریم‌های شرکت‌های بین‌المللی تحریم‌هایی بودند که با سه هدف عمده طراحی گردیدند.

این نماینده ادامه داد: ایجاد نارضایتی عمومی و بحران‌های اجتماعی، کسری غیرقابل جبران درآمدها و کاهش درآمد ارزی ایران سه هدف عمده از طراحی تحریم‌ها بود اما این خواسته آنان محقق نشد، رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضور پرشور مردم در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری مانع از دستیابی نظام سلطه به اهداف خود شد.

شریعتی اظهار داشت: حضور رئیس جمهور و سخنان وی در سازمان ملل که برپایه عقلانیت، تدبیر و درک شرایط کشور بود فصل جدیدی از حیات پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم زد.

نماینده مردم بهبهان ادامه داد: دکتر روحانی به راستی برآورنده خواسته  مقام معظم رهبری در حفظ شأن و کرامات مردم ایران در سازمان ملل بود، وی با بهره گیری جانانه و مدبرانه از مفهوم بلند نرمش قهرمانانه که برآمده از عمق تاریخ اسلام است چهره ای تازه از کهن سرزمین ایران را به جهانیان معرفی کرد و نشان داد که رئیس جمهور محبوب برسر پیمان خویش با مردم عزیز استوار است.

شریعتی در ادامه به چند تذکر به رئیس جمهور و وزرا اشاره کرد و گفت: جناب دکتر روحانی! خوزستان بعنوان قطب بزرگ ورزش ایران پرورش‌دهنده قهرمانان و مدیران ورزشی بوده است، کمترین انتظار مردم شریف خوزستان این است که وزیر ورزش از مدیران شایسته این استان انتخاب شود که امیدوارم با تدبیر جناب عالی این امر به وقوع بپیوندد.

نماینده مردم بهبهان اظهار داشت: استدعا دارم، دو سازمان مهم و تأثیرگذار محیط زیست و میراث فرهنگی که نقش مهمی در سلامت روانی، فرهنگی و اقتصادی مردم ایران دارند از اقدامات نمایشی و تبلیغاتی پرهیز نمایند و به کارهای زیربنایی و اساسی بپردازند.

شریعتی خطاب به وزیر کشور گفت: در چند سال اخیر براثر وقوع سیل 14 نفر از هموطنان ما در شهرستان بهبهان جان خود را از دست داده اند و میلیاردها تومان خسارت به این شهرستان وارد شده است، با توجه به شروع فصل بارش بیم آن می‌رود که حوادث جبران ناپذیری وارد گردد لذا انتظار داریم اقدامی عاجل به عمل آید.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.