سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

برداشت بيش از 300 تن غلات درمزرعه غدير

مدير عامل موسسه موقوفات و كشاورزي جنوب خرسان وابسته به آستان قدس رضوي از برداشت بيش از 300 تن غلات از مزرعه غدير اين موسسه خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،علي وطن‌دوست گفت: برداشت گندم از سطح 59 هكتار از مزارع این موسسه به ميزان 200 تن و برداشت جو از سطح 26 هكتار به ميزان 101 تن از جمله فعالیت‌های اجرائی و کشاورزی صورت گرفته در مزرعه غدیر موسسه موقوفات وکشاورزی جنوب خراسان بوده است.

وي يادآور شد: مزرعه غدیر موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان در سال گذشته، موفق به دریافت لوح تقدیر و سپاس به عنوان «باغدار نمونه زیتون» وکشاورز نمونه در زمینه «مبارزه با سن غلات» در سطح شهرستان نهبندان شد.

وطن‌دوست در ادامه عنوان كرد: در این لوح از تلاش و همت این مزرعه در رعایت اصول فنی و افزایش تولید محصولات کشاورزی، تقدیر و تشکر شده است.

وي گفت: این مزرعه همچنين در سال 1389 توانست با رعایت مدیریت صحیح آب، عنوان «مجری نمونه آبیاری تحت فشار» را از سوی ستاد انتخاب تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی و لوح تقدیر سازمان جهاد کشاورزی این استان را دریافت كند.

مدير عامل اين شركت گفت: مجتمع كشاورزي در دو بخش باغي و زراعي فعاليت دارد كه در بخش باغي محصولات زيتون، خرما، عناب به صورت آزمايشي و اناركشت و در بخش زراعي محصولاتي مثل گندم، جو، پنبه، ذرت علوفه‌اي و يونجه كشت مي‌شود.

موسسه موقوفات و كشاورزي جنوب خرسان در سال 1373 فعاليت خود را آغاز كرد و موفق به كسب لوح افتخار باغدار نمونه زيتون در سال90 شد./س

برچسب ها: برداشت ، غلات ، مزرعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.