سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با المانیتور ؛

ظریف : ایران آماده پیشبرد هر چه سریعتر مذاکرات هسته ای است

ظریف در این مصاحبه با ابراز خرسندی از اظهارات اخیر کری در مورد به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران ظرف 3 تا 6 ماه از آمادگی ایران برای پیشبرد این مذاکرات خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانیتور ، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه با این شبکه خبری اعلام کرد ایران باید به کنفرانس ژنو 2 دعوت شود چون این کشور می تواند در اجرای قطعنامه سوریه برای امحای سلاح شیمیایی سوریه نقش مهم و کمک کننده ای داشته باشد .

ظریف که به همراه رئیس جمهور روحانی و هیئت همراه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است افزود : حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران می تواند راه را برای حل و فصل سایر مسائل باز کند . 

وزیر خارجه ایران در این مصاحبه به اهمیت روابط ایران ، سوریه و چین اشاره کرده و از فضای مثبت حضور دکتر روحانی در نشست سازمان همکاری های شانگهای در بیشکک و ملاقات های سازنده با پوتین و رئیس جمهور چین سخن گفت . 

 ظریف افزود: روابط ما با چین و روسیه یک رقیب در برابر روابط ما با غرب نیست و تنها به ما امکان جهت گیری متنوع در روابطمان می‌دهد. 

ظریف در این زمینه گفت: شما نتایج مثبتی زیادی از این همکاری درباره سوریه مشاهده می‌کنید. همکاری ما موجب شد که از جنگ جلوگیری کنیم. این مهم از طریق تلاش‌های بازیگرانی مثل ایران و روسیه، و آمریکا و دیگر بازیگران حاصل شد. 
برچسب ها: بین الملل ، ایران ، ظریف ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.