سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"يادلين" از "نتانياهو" خواست از مذاکره غرب با ايران استقبال کند

"آموس يادلين"، رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي ارتش رژيم صهيونيستي از بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم خواسته است با اتخاذ يک رويکرد مثبت از گفتگوهاي موثر غرب با ايران استقبال کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي ارتش رژيم صهيونيستي و رئيس موسسه مطالعات ملي اين رژيم گفت نقش اسرائيل در مذاکرات آينده ميان ايران و جامعه بين المللي اين است که نگذارد يک توافق بد حاصل شود. 

وي از نتانياهو خواست رويکرد مثبتي اتخاذ کند که از گفتگوهاي موثر و مذاکرات به عنوان ابزاري ارجح به گزينه نظامي براي حل مسئله هسته اي ايران استقبال مي کند.

وي در عين حال تاکيد کرد مذاکرات به خودي خود هدف نيست ، بلکه چارچوبي براي فرايندي است که هدفش خنثي کردن تهديد هسته اي ايران است.

يادلين گفت اسرائيل بايد بر محتواي توافق و جزئيات آن تمرکز کند.

وي افزود: بايد مراقب جزئيات باشيم.

يادلين در بيانيه اي گفت: حتي با اينکه روشن است ايراني ها همه شرايط يعني تعليق همه فعاليت هاي غني سازي ، انتقال کل اورانيوم غني شده به خارج از ايران ، تعطيلي تاسيسات  فردو و راکتور آب سنگين اراک را نخواهند پذيرفت اما مهم است که مشخص شود چه توافقي کسب خواهد شد.

يادلين ادامه داد: نخست وزير اسرائيل بايد روشن سازد که نظارت و شفاف سازي کافي نيست و اينها فقط تا زماني خوب هستند که توافق به اجرا درآمده باشد. 

وي همچني مدعي شد يک توافق خوب بايد تعداد سانتريفوژهاي فعال در ايران را به شکل چشمگيري کاهش دهد، غني سازي اورانيوم را به غني سازي تا سطح 3.5 درصد محدود کند و کل اورانيوم غني شده را قبل از بازگشت به ايران در کشوري بازفراوري کند که امکان استفاده از آن را براي توليد بمب هاي اتمي از بين ببرد. 

يادلين گفت: اين توافق بايد شامل پروتکل الحاقي نيز باشد.
 
رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي ارتش رژيک اسرائيل همچنين اذعان کرد: ايراني ها در مذاکرات قوي تر هستند و بايد با گروهي هم سطح خود مذاکره کنند. 

وي همچنين ادعا کرد تنها علت اينکه ايراني ها ممکن است بخواهند مصالحه کنند فشار سنگين تحريم هاست و در نتيجه در شروع مذاکرات مي توان بر سر اشارات و علائمي مانند کاستن از تحريم ها به توافق رسيد اما اين اشارات فقط بايد زماني محقق شود که ايران کاري را که به آن ملزم است انجام دهد و اول از همه به شکل قابل ملاحظه اي دامنه برنامه هسته اي خود را کم کند. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.