سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درامد 23 ميليارد دلاري ايران از "صادرات نفت خام"

کارشناس ارشد اقتصاد انرژي با بيان اينکه قيمت نفت سبک ايران بالاي 107 دلار در هر بشکه است، گفت: درامد نفتي ايران در نيمه نخست سال به 23 ميليارد دلار رسيده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رضا پديدار قيمت نفت وست تگزاس اينترمديت را  106 دلار و 33 سنت و نفت برنت درياي شمال را بالاي 108 دلار اعلام کرد و گفت: افزايش توليد روزانه نفت به 4 ميليون بشکه براي تثبيت جايگاه ايران در اوپک لازم است.

وي ميزان صادرات نفت ايران را روزانه يک ميليون و 209 هزار بشکه اعلام کرد و گفت: سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف صنعت نفت به ويژه در استخراج براي رسيدن به توليد روزانه 5 ميليون بشکه نفت در روز که هدف برنامه پنجم توسعه است با ساماندهي جذب سرمايه هاي داخلي و خراجي و به ويژه ايرانيان خارج از کشور که ظرفيت و منابع سرمايه گذاري تا 850 ميليارد دلار را دارند، قابل تحقق است.

پديدار وي با تاکيد بر بالا بودن قابليت فروش نفت ايران افزود: بيش از 18 پالايشگاه در جهان توليد خود را بر روي نفت ايران تنظيم مي کنند که مرغوبيت بالايي دارد و نمي توانند به راحتي نفت ايران را کنار بگذارند.

پديدار با اشاره به فعاليت حدود 100 شرکت دانش بنيان در صنعت نفت گفت: دولت يازدهم براي جذب سرمايه هاي خارجي برنامه هاي خوبي دارد و از ظرفيت هاي ديپلماسي هم استفاده مي کند.

وي افزود: 43 نوع فعاليت در صنعت نفت داريم و هموطنان داخل و خارج از کشور و همه علاقه مندان به حضور در اين صنعت مي توانند به وب سايت شرکت ملي نفت مراجعه کنند و با طرح هاي قابل سرمايه گذاري اشنا شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، انرژی ، بشکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.