سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

13.5 میلیون دلار صادرات از بازارچه های مرزی خراسان رضوی

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی از رشد 61 درصدی ارزش صادرات بازارچه های مرزی استان در شش ماهه ی نخست امسال خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،علی رسولیان در این باره اظهارکرد: در مدت یادشده هزار و 896 تن کالا به ارزش 13.5 میلیون دلار از دو بازارچه ی مرزی باجگیران در مرز ترکمنستان و دوغارون در مرز افغانستان صادر شده که به لحاظ وزنی نسبت به شش ماهه ی اول سال گذشته رشد 36 درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: عمده ی کالاهای صادراتی باجگیران شامل فرش ماشینی، کفش، موکت، لوازم صنعتی، ظروف بلوری و مصنوعات فلزی است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی درباره ی اهم کالاهای صادراتی بازارچه مرزی دوغارون به مصالح ساختمانی، لوله و مصنوعات پلاستیکی، مصنوعات چوبی، مواد شوینده، مواد غذایی، ادوات کشاورزی و لوازم خانگی اشاره کرد.

وی در ادامه به واردات دو هزار و 750 دلاری کالا از بازارچه های مرزی در شش ماهه ی نخست سال جاری و کاهش 97 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: از آنجا که شرط رونق اقتصادی بازارچه های مرزی توجه به منافع طرفین است، برای کاهش تعرفه ی کالاهای وارداتی مرزنشینان از طریق بازارچه ها پیگیری های لازم در حال انجام است.

رسولیان تاکید کرد: افزایش هدفمند واردات کالاهای مورد نیاز از کشور ترکمنستان که ماده ی اولیه ی بسیاری از واحدهای تولیدی استان محسوب می شود، علاوه بر تامین نیاز مرزنشینان و ایجاد ارزش افزوده ی اقتصادی مثبت، با جلب نظر طرف مقابل، موجبات تسهیل صادرات کالاهای استان را فراهم می آورد.

وی به قابلیت های بازارچه های مرزی خراسان رضوی به ویژه بازارچه ی مرزی باجگیران اشاره و تصریح کرد: در صورت به نتیجه رسیدن پیگیری های دفتر امور اقتصادی استانداری، افزایش ارزش کالاهای صادراتی به 50 میلیون دلار در سال دور از انتظار نیست/س

برچسب ها: صادرات ، بازارچه ، مرزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.