سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ طي 6ماه اول سال جاري صورت گرفت؛

برگزاري 3800 جلسه بيان معارف ديني و احكام در حرم عالم آل محمد(ص)

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي از برگزاري 3 هزار و 800 جلسه بيان معارف ديني و احكام در مجموعه اماكن متبركه رضوي طي 6 ماه اول سال جاري خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمين سيد جلال حسيني با بيان اين خبر گفت: اين جلسات ويژه عموم زائران و خواهران در مجموعه رواق‌ها و صحن‌هاي حرم مطهر رضوي به صورت روزانه و در اوقات مختلف برگزار شد.

به گفته اين مقام مسئول از مجموعه اين تعداد جلسات سخنراني و بيان معارف ديني، 2 هزار و 760 جلسه براي عموم زائران و 665 جلسه ويژه خواهران برگزار شده است.

وي رواق‌های امام خمینی(ره)، دارالاجابه، دارالحكمه، غدیر، دارالحجه، شبستان‌های مسجد جامع گوهرشاد و صحن‌های جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، کوثر، هدایت و جامع رضوی را برخي از مكان‌هايي ذكر كرد كه اين جلسات تبليغي و مذهبي در آن ها برگزار شد.

حسيني با بیان این‌که در این جلسات از سخنرانان برجسته دعوت شده است، اظهار داشت: مراجع عظام تقليد، حضرات آيات‌ خاتمي و علم‌الهدي، حجج‌اسلام قاضی عسکر، راشد یزدی، ماندگاری، قرائتی، فرزانه، حسینی‌قمی و رئيسي برخی از سخنرانان حرم مطهر رضوي بودند.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي عنوان كرد: ساعات پس از زیارت، فرصت مغتنمی است تا در حریم قدسی عالم آل محمد(ص)، زائران به کسب معرفت و بهره‌مندی از دریای بیکران اندیشه و عرفان اسلامی مشغول شوند. از این رو سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی برای عموم زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تدارک دیده شده است.

وي افزود: برگزاری سخنرانی‌های عمومی در قالب بیان سیره، احکام و اعتقادات، آداب زیارت، شرح و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و ادعیه و زیارات مختلف نظیر زیارت امین الله و امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی است./س

برچسب ها: بیان ، معارف ، دینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.