سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استرس پل رسیدن به فراموشی

یک روانشناس از نیاز افراد به استرس مثبت برای دقت در تصمیم گیری ها خبر داد.

  شفیق پور، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در مورد استرس گفت: اوج استرس در بینی جوانان و درباره ی سنی 15 تا 30 سال وجود داشته و آثار سو و منفی را برای این افراد به وجود می آورد.
 
وی با اشاره به این که استرس به دو نوع مثبت و منفی تقسیم می شود بیان کرد:  افراد به طور کلی به استرس مثبت نیاز دارند تا بتوانند تصمیم گیری دقیق بوده و بهترین تصمیم را بگیرند و به طور متقابل از ایجاد استرس منفی در خود جلوگیری کرده تا در تصمیم را بگیرند و به طور متقابل از ایجاد استرس منفی در خود جلوگیری کرده تا در تصمیم گیری های خود دچار مشکل نشوند.
 
 وی در مورد عواقب و آثار منفی استرس بر افراد افزود: استرس می تواند در سه حیطه ی رفتاری، جسمانی و شناختی  به فرد دچار استرس شدید می شوند  فراموشی کوتاه مدت ایجاد کرده و آسیب به حافظه فرد می رساند.
 
شفیق پر ادامه داد:  افراد دچار استرس با بالا بودن اعتماد به نفس،  خود گویی های مثبت ،تمرین مهارت حل مسئله و مراجعه به کارشناسان مربوط بی توانند استرس خود را کنترل و درمان کنند.
 
وی خاطر نشان کرد:  استرس در شهرهای صنعتی و پیشرفته نسبت به سایر شهرها بیش تر وجود داشته و افراد دچار استرس دراین شهرها نیاز به حمایت بیش تر خانواده و اطرافیان دارند./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.