سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد:

1.5میلیون سالمند تحت پوشش کمیته امداد /زندگی تنهای سالمندان بزرگ ترین مشکل

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد زندگی تنهای سالمندان را بزرگ ترین مشکل آن ها دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ذوالفقاری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی در همایش ملی تجلیل از 280 سالمند تحت پوشش این نهاد که به مناسبت روز جهانی سالمند در ساختمان مرکزی کمیته امداد برگزار شد گفت: کمیته امداد بزرگ ترین نهاد حمایتی در خدمتگزاری به سالمندان است که با حمایت یک میلیون 500 هزار سالمند از 6 میلیون سالمند کشور نقش خود را در این خصوص در حد بضاعت ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه سالمندان ولی نعمت ما هستند افزود: متاسفانه در خدمت رسانی به سالمندان به دلیل محدودیت های مالی و امکانات نتوانستیم نیازهای این عزیزان را مرتفع کنیم.

وی اظهار داشت: 60 درصد سالمندان را زنان ، و 40 درصد سالمندان را مردان تشکیل می دهند و زندگی 60 درصد آنان در روستاهای محروم و تنها زندگی کردن آن ها یکی از مشکلات جدی کمیته امداد در خصوص سالمندان است و90 درصد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد، بی سواد و یا کم سواد هستند.

ذوالفقاری با اشاره به بسته های حمایتی سالمندان بیان داشت: کمیته امداد در حال حاضر طرحی به عنوان ، طرح شهید رجایی را که بسته معیشتی را به سالمندان ارائه می کند و همچنین در بحث کمک به فضای بهداشتی، تعمیرات منزل، اردوهای سالمندی، خدماتی ارائه می شود.

وی تصریح کرد: از سال 82 تا امروز 200 هزار سالمند طرح شهید رجایی و .... از وام اشتغال کمیته امداد استفاده کرده اند و به خود کفایی رسیدند.

ذوالفقاری در ادامه به مشکلات فرزندان تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد که در قالب نامه ای به نمایندگی از سالمندان به محضر عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رسید که ذوالفقاری به برخی از آن ها اشاره کرد.

وی افزود: بیمه مددجویی امداد و عدم وجود بیمه مکمل سالمندان یکی از مهم ترین مشکلات سالمندان این نهاد است چرا که بخشی از آن ها در هزینه درمان دچار مشکل هستند و بیمه های جاری هزینه نقاهتگاهی آنان را تامین نمی کنند .

وی ادامه داد: البته کمیته امداد با تشکیل نقاهتگاهی برای سالمندانی که از نقاط مختلف کشور برای درمان به شهرهای بزرگ می آیند ایجاد کرده است اما پاسخگوی مشکلات آنان نخواهد بود.

ذوالفقاری به بحث معیشت سالمندان اشاره کرد و اظهار داشت: سالمندان ماهیانه با 40 تومان دریافتی از کمیته امداد و 45 هزار تومان یارانه دولتی خود زندگی می کنند که این مشکل معیشتی بزرگی را به خصوص برای سالمندان تنها ایجاد می کند.

وی به ازدواج مجدد سالمندان تنها نیز اشاره ای داشت و گفت: بسیاری از مشکلات سالمندان با ازدواج مجدد مرتفع می شود که این مساله نیازمند فرهنگ سازی و حمایت های لازم از سوی مسئولین است.

وی در پایان در خصوص سالمندان نخبه یادآور شد: کمیته امداد سالمندان نخبه خود را از طریق سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال به خود کفایی رسانده است./

برچسب ها: سالمند ، کمیته ، سالمندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.