سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش علمی "خانواده و اسلام" در قرقیزستان برگزار شد

در "قرقیزستان" همایش علمی-مدنی "خانواده و اسلام" با محوریت لزوم تقویت اخلاق در خانواده برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بنا به گفته "شامیلیا علاء‌الدین‌اف" امام خطیب مسجد یادبود مسکو، در این نشست دانشمندان، رجال مذهبی و نمایندگان جامعه سکولار حضور داشتند.
 
وی همچنین افزود: «در یکی از آیات قرآن آمده است که بین زن و شوهر احساس عشق و رحمت وجود دارد و این بدان معناست که چنانچه زن و شوهر جوهر واقعی این آیه را درک کنند پس عشق‌و علاقه آنان به یکدیگر افزایش یافته و در نتیجه این امر، هماهنگی در زندگی آنان تقویت می‌شود ضمن این که این مسئله طبیعتی ذاتی داشته و باید آن را توسعه داد.
 
  علاء‌الدین‌اف ادامه داد خداوند در همان آیه می‌فرماید که «باید در زندگی یک حس عمیق ناشی از آرامش احساس شود»، اما متأسفانه اغلب زوج‌ها دچار درگیری‌های بی‌پایه و اساس می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: چنانچه زن و شوهر آگاه و صالح باشند، آنان قادر خواهند بود که در درون خانواده بسیاری از ناهنجاری‌ها را از بین برده و درک متقابل را افزایش دهند.
 
این امام خطیب مسجد همچنین اشاره کرد که  در نظر وی، باید کودک به شکلی شایسته تربیت شود.
 
علاء‌الدین‌اف گفت: «بهترین چیزی که پدر و مادر می‌توانند به بچه‌های هدیه دهند، اخلاق و تربیت خوب است. اگر خانواده مؤمن باشد، پس لازم است که بداند کسب اصول اخلاق یکی از کلیدی‌ترین سرمایه‌هایی است که پدر به پسر می‌بخشد.»
 
وی در پایان عنوان کرد که در این همایش موضوعات مبرم و مهم مطرح شد چراکه اطلاعات‌رسانی باید سبب ایجاد انگیزه به سمت بهتر شدن و کمال شود.

 
انتهای پیام/


منبع: فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.