سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

90 درصد آب تولیدی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی صرف می‌شود که ضرورت دارد به بهینه‌سازی مصرف در این بخش توجه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ محمد محمدی  در مراسم گرامیداشت هفته گردشگری که به نام هفته آب و گردشگری نامگذاری شده، اظهار داشت: نشان دادن اهمیت آب به عنوان یک کالای اقتصادی استراتژیک و تهدیدهای ناشی از کمبود یا فقدان آب یک کار عظیم فرهنگی است که قشر فرهیخته و پر نشاط دانش‌آموزان اعضای اصلی این چرخه هستند.

وی با اشاره به مصرف بیش از 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی در مقایسه با میزان مشابه جهانی آن را 20 درصد بالاتر ارزیابی کرد و افزود: امروز باید با صنعتی کردن کشاورزی و با استفاده از روش‌های مدرن آبیاری میزان مصرف آب را کاهش و میزان تولید محصولات را افزایش دهیم.

محمدی تصریح کرد: هر چقدر اهمیت بحث آب و راهکارها و تهدیدهای مربوط به آن را برای دانش‌آموزان بیشتر آشکار کرده و آنها را در این مهم مشارکت دهیم آنها نیز در میان خانواده‌های خود به عنوان سفیران آب نقش خواهند داشت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه از آب به عنوان یکی از منابع پایدار در توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و دیگر حوزه‌های زیربنایی یاد کرد و گفت: آنچه که در این زمینه یک امر اساسی و قابل توجه به شمار می‌رود توجه به زیرساخت‌ها و زیربناهای آن و تقویت و توسعه منابع آب است/س.

برچسب ها: اردبیل ، مصرف ، آب ، در ، بخش ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.