سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبات اقتصادي در گرو "تثبيت نرخ ارز"

اگر نرخ ارز در کشور به يک ثبات قيمتي برسد و ناگهاني افزايش يا کاهش نداشته باشد اطمينان موجود در بازار به دنبال آن جذب فعالان به بازار رونق و ثبات اقتصادي را به همراه خواهد داشت.

عبدالکريم رجبي عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: همانگونه که افزايش بيش از حد نرخ ارز با ايجاد تورم در کشور مضر است و مي‌بايست با آن مقابله شود کاهش نرخ ارز هم بيشتر از حد معمول درست نيست و نرخ ارز مي بايست به يک ثبات برسد.

اين نماينده مجلس بيان کرد: با توجه به اين که متصديان اين امر به دنبال تک نرخي کردن ارز هستند، بنابراين ثبات قيمت بين 2500 تا 3000 تومان مي تواند بهترين حالت ممکن باشد.

رجبي در ادامه گفت: تثبيت قيمت ارز بايد هدف دولت و متوليان اقتصادي باشد  تا بازاريان سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي انگيزه و اطمينان لازم را براي حضور در بازار داشته باشند چرا که نوسانات قيمت ارز باعث ضرر آنان مي شود و سرمايه هايشان به باد مي رود.

وي در پايان گفت: نرخ ارز مي بايست به ثبات برسد نه اين که دائما در حال افزايش يا کاهش باشد و باعث ضررهاي اقتصادي به کشور شود.

وي گفت: در 4 سال گذشته بيشتر نقدينگي ها در بازارهاي کاذب مانند بازار طلا و ارز بوده است و ارز به يک کالا تبديل شده بود که بايد نقدينگي موجود در اين بخش به سمت رونق اشتغال و توليد رود و کنترل اين  نقدينگي در بازار کمکي به تثبيت قيمت کالاها نيز خواهد بود تا بازار به يک ثبات قيمتي برسد.

رجب در پايان بيان کرد: برنامه ريزي ها بايد به گونه اي باشد تا نرخ ارز به عرضه و تقاضا بستگي داشته باشد و اين نرخ در حوزه بازار تعيين شود نه اين که دولت، بنگاههاي دولتي يا مسئولان حاکميتي وارد شوند و با اجبار نرخ ارز را در يک نرخ اعلام شده نگه دارند و اين اتفاق زماني امکان پذير خواهد بود که ارز در بازار به عنوان يک کالا نباشد بلکه پول باشد و وسيله اي براي توليد و رونق کسب و کار محسوب شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نرخ ، ارز ، ثبات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.