سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هشدار داد؛

افزایش آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نسبت به افزایش آمار بیماری‌های قلبی و عروقی هشداد داد و گفت: تغذیه و فعالیت‌های بدنی مناسب ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، شمس‌الدین حجازی در عیادت از بیماران قلبی بستری در بیمارستان شهید بهشتی قم به مناسبت روز جهانی قلب با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی رو به افزایش است، گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می‌روند.

وی زندگی شهرنشینی، فشار خون، چاقی، دیابت، مصرف دخانیات و کم‌تحرکی را از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و برشمرد و اظهار داشت: اگر راه‌های پیشگیری از این عوامل به خوبی انجام نگیرد، شاهد گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار، در گذشته 35 درصد از عوامل مرگ و میر در کشور ما مربوط به بیماری‌های قلبی بوده که امسال این آمار به 43 درصد رسیده است، افزود: در استان قم نیز بیماری‌های قلبی عروقی و سپس سکته‌های مغزی مهمترین عامل مرگ و میر محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی قم با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خدمات مناسبی را در حوزه جراحی قلب باز، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی به بیماران ارائه می‌کند گفت: باید با فرهنگ‌سازی عمومی و معرفی عوامل موثر در بروز بیماری‌های قلبی، تغذیه و فعالیت‌های بدنی مناسب میزان ابتلا به این بیماری را در جامعه کاهش داد.

حجازی با تاکید بر لزوم پرهیز از مصرف فست‌فودها افزود: متاسفانه یکی از عوامل جدی در بروز بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها مصرف فست‌فودها هستند که به دلیل گسترش زندگی شهرنشینی در کشور ما افزایش یافته است.

وی ایجاد بیمارستان مروج سلامت را از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی قم برای کاهش میزان ابتلا بیماری‌های مختلف از جمله قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: در همین راستا بیمارستان شهید بهشتی قم در گام نخست برای اجرای این برنامه انتخاب شده است تا علاوه بر مقوله درمان، موضوعات بهداشتی و نکات پیشگیرانه که نقش زیربنایی در سلامت جامعه دارند را به مراجعین آموزش دهد.

حجازی همچنین در این بازدید از پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش قلب بیمارستان شهید بهشتی قم با اهدا شاخه‌گل قدردانی کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.