سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

کاشت 411 هزار هکتار غلات در استان لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کاشت 411 هزار هکتار غلات در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان اسحاق طاهری‎مقدم بیان کرد: در سال زراعی جاری، پیش‎بینی شده گندم آبی در سطح 70 هزار هکتار، گندم دیم در سطح 206 هزار و 500 هکتار، جو آبی در سطح 8500 هکتار و جو دیم هم در سطح 126 هزار هکتار کشت شود و سازمان نیز بذور مورد نیاز و کود را تامین کرده است.

وی افزود: با توجه به این‎که پدیده خشک‎سالی و کاهش روان‎آب‎های استان چندین سال است در استان فراگیر شده سبب وارد شدن خسارات بسیاری به کشاورزان دیم‎کار شده تا جایی که در مناطق جنوبی و در کشت دیم میزان خسارت به کشاورزان بسیار بالاست و از آنجا که منبعی برای پرداخت خسارت به کشاورزان وجود ندارد، توجه هرچه بیشتر صندوق‎های بیمه به این امر ضروری است.

در ادامه مسئول صندوق بیمه استان گفت: درحال حاضر مهمترین مشکل در صندوق بیمه کشاورزی انباشت بدهی دولت به صندوق بیمه ناشی از بدهی سال‎های قبل و عدم تخصیص اعتبارات در سال‎جاری است.

به گفته مهندس رفیعی در محصولات دیم سال قبل حدود 111 هزار هکتار از کشت دیم استان دچار خسارت شده‎اند و صندوق بیمه به علت کمبود اعتبار تاکنون نتوانسته اقدامات شایسته‎ای انجام دهد.

همچنین مهندس قربانی، رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان گفت: متأسفانه زوال درختان بلوط به صورت یک فرآیند پیش رونده در استان در حال گسترش است و پیش بینی می شود تا پایان امسال به 300 هزار هکتار و بالغ بر 15 میلیون اصله درختان بزرگ با قدمتی بالای 50 تا 100 سال بخصوص درختان دانه زاد برسد.

مهندس مختاری، از کارشناسان آب منطقه‎ای استان، نیز گفت: با توجه به آمارهای بلندمدت حجم روان‎آب‎های استان حدود 59 درصد و در آب‎های زیرزمینی حدود 5 متر افت داشته است./س

برچسب ها: کاشت ، غلات ، هکتار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.