سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت استفاده هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از فرودگاه بین المللی جیبوتی

مطبوعات جيبوتي اعلام کردند هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا ديگر اجازه ندارند از فرودگاه بين المللي اين کشور استفاده کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ، روزنامه هاي جيبوتي نوشتند از اين پس هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا نه براي پرواز کردن و نه براي فرود آمدن از فرودگاه بين المللي جيبوتي استفاده نخواهند کرد.
فعاليت هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا از اين پس در چارچوب عمليات مبارزه با تروريسم به فرودگاه چابلي ايرفيلد که در پانزده کيلومتري فرودگاه اصلي شهر جيبوتي قرار دارد، منتقل خواهد شد.
اين تصميم در پي سقوط چند هواپيماي بدون سرنشين آمريکا  که جان ساکنان منطقه را به خطر انداخت و فعاليت هاي تنها فرودگاه بين المللي جيبوتي را مختل کرد، اتخاذ شده است.
آوريل گذشته يک هواپيماي بدون خلبان آمريکايي که به موشک مجهز بود در باند فرودگاه بين المللي جيبوتي سقوط کرد. دولت جيبوتي در واکنش به اين حادثه اعلام کرد هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي تنها در شرايطي اجازه خواهند داشت از فرودگاه بين المللي جيبوتي استفاده کنند که پيش از پرواز  يا فرود، برنامه خود را به مسئولان فرودگاه ارائه کرده باشند. 
 بزرگ ترين پايگاه نظامي آمريکا در قاره آفريقا در خاک جيبوتي قرار دارد. آمريکا اين پايگاه را در چارچوب طرح خود براي مبارزه با تروريسم در جيبوتي احداث کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.