سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فدراسیون جهانی جودو تیر خلاص را زد؛

جودوکاران ایران نمی توانند برای لبنان مبارزه کنند

فدراسیون جهانی جودو با ارسال نامه ای به فدراسیون لبنان اعلام کرد که دو جودوکار ایرانی نمی توانند برای لبنان مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فدراسیون جودو ایران با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی، ضمن اعتراض به عملکرد غیرمتعارف مسئولان فدراسیون جودو لبنان، نارضایتی خود را از حضوردو جودوکار ایران(رسولی و خدامرادی) در کشور لبنان بیان کرد.

 "ولادمیر بارتا" مسئول کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون جهانی در پاسخ به پیگیری ایران، طی دو نامه از طریق پست الکترونیکی که در تاریخهای 17 و 20 سپتامبر(29 و 28 شهريورماه) ضمن توضیح قانون فدراسیون جهانی در این رابطه به لبنانی ها متذکر شده که بدون داشتن رضایت نامه از ایران، این دو جودوکار نمی توانند برای کشور ثالث مبارزه کنند.

طبق قوانین فدراسیون جهانی جودو هر ورزشکار در صورت گذشت سه سال از آخرین حضور در میادین ورزشی به نام یک کشور ، می توانند تابعیت خود را برای حضور در مسابقات تغییر دهد.

فدراسیون لبنان تنها چهار روز بعد از دريافت نامه فدراسیون جهانی ،در 24 سپتامبر اقدام به ارسال نامه ای سراسر کذب ، تهمت و افترا به رییس فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران نمود تا از این طریق به زعم خود با تحت فشار قراردادن فدراسیون ایران رضایت نامه دو نوجوان را دريافت کنند. متاسفانه محمد رضا رودکی که با محمد منصوری رابطه دوستی نزدیکی دارد برای کمک به این مربی که باعث رفتن دو ورزشکار ایرانی به لبنان شده ، نیز با مصاحبه های خود اهرمی شد تا بلکه لبنانی ها به هدف خود برسند.

فدراسیون جودو با تاکید دوباره بر مخالفت حضور جودوکاران ایرانی در لبنان اعلام می دارد اظهارات رئیس فدراسیون لبنان و تهمت هایی که وی در نامه ارسالی 24 سپتامبر عنوان داشته را از طریق مراجع ذیصلاح برای احقاق حق خود پگیری خواهد کرد./آق
برچسب ها: جودو ، فدراسیون ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.