سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قهرمانی نوجوانان بسکتبال آسیا- تهران؛

نوجوانان ایران به بحرین هم باختند/ چین، تنها تیم بدون باخت بازیها

تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران با وجود دو باخت پیاپی مقابل چین و بحرین به خاطر پیروزی مقابل سوریه به دور یک چهارم نهایی قهرمانی نوجوانان آسیا راه پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بازیهای دور دوم قهرمانی زیر 16 سال بسکتبال آسیا امروز با مشخص شدن تیمهای یک چهارم نهایی به پایان رسید. تیم ایران که سومین باخت خود را مقابل بحرین تجربه می کرد با وجود تساوی در رده چهارم با سوریه به عنوان تیم چهارم گروه E به دور بعد صعود کرد. ملی پوشان ایران در شروع دور دوم مقدماتی سوریه را شکست داده بودند و همین برتری نجات بخش آنها شد.

تیم بحرین هم که در شروع این دور با پیروزی مقابل کره شگفتی ساز بازیها لقب گرفت با این پیروزی در رده دوم گروه قرار گرفت.

غیبت دو بازیکن اصلی

مبین شیخی و ابوالفضل سیدی دو گارد نوجوانان ایران با توجه به مصدومیت موفق به بازی مقابل بحرین نشدند.

بحرینی ها که در این دیدار تنها از شش بازیکن خود استفاده کردند با بازی خوب صدیق حسن و جوما سه کوارتر اول، سوم و چهارم را با نتایج 18 بر 10، 14 بر 11 و 27 بر 12 بردند و تیم ایران تنها در کوارتر دوم موفق به برد 17 بر 11 شد. بحرین در نهایت با نتیجه 70 بر 50 برنده بازی شد.

در پایان این دیدار، صدیق حسن با 24 امتیاز، 8 ریباند، 9 توپربایی و 3 بلاک شات بهترین بازیکن زمین از تیم بحرین بود و جوما نیز 23 امتیاز و 9 ریباند داشت. بابان و فرهادی با 11 امتیاز بهترینهای ایران بودند.

چین بدون باخت ماند

تیم چین با پیروزی در اولین دیدار امروز مقابل کره جنوبی، بدون باخت به دور بعد صعود کرد. ژاپنی ها هم اولین باخت چین تایپه را با حملات خوب مقابل گاردهای این تیم رقم زدند.

نتایج کامل بازیهای روز آخر مقدماتی:

چین 83 - 71 کره جنوبی

سوریه 82 - 57 مالزی

اردن 62 - 99 قزاقستان

ژاپن 96 - 76 چین تایپه

بحرین 70 - 50 ایران

هند 78 - 67 فیلیپین


فيليپين حریف یک چهارم نهایی ایران

در پایان مراحل مقدماتی دو تیم چین و فيليپين صدرنشین گروههای E , F شدند.

بر اساس جدول رده بندی تیمهای بحرین، کره و ایران با قرار گرفتن در رده های دوم تا چهارم بعد از چین به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند و سوریه به همراه مالزی از این گروه حذف شدند. تیمهای ژاپن، چین تایپه و قزاقستان هم در گروه دیگر بعد ازفيليپين، دوم تا چهارم شدند و به دور بعد رفتند. دو تیم هند و اردن هم به عنوان تیمهای پنجم و ششم این گروه از بازیها حذف شدند.

با این شرایط تیم ملی ایران در دور یک چهارم با تیم فيليپين روبرو می شود. کره جنوبی با ژاپن دیدار می کند. بحرین با چین تایپه و چین با قزاقستان مسابقه می دهند.

مرحله یک چهارم نهایی روز چهارشنبه دهم مهر برگزار می شود.
برچسب ها: ایران ، بحرین ، مقدماتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.