سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

۲۱ هكتار از اراضي دولتي دماوند از متصرفان پس گرفته شد

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان دماوند از رفع تصرف ۲۱ هكتار از اراضي ملي منطقه روح افزاء اين شهر با دستور و حكم قضايي خبر داد.

زكريا صفرزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: دماوند يكي از شهرستان هاي استان تهران است كه به واسطه شرايط مناسب رو به رشد و قابل توسعه بودن آن، شاهد تصرف اراضي ملي توسط افراد سودجو هستيم.

وي ادامه داد: اينگونه تصرف ها در قطعه هاي مختلف از سوي فرد يا افرادي سودجو اتفاق مي افتد كه يكي از مهمترين آنها، ۲۱ هكتار از اراضي ملي اين شهر در منطقه روح افزاء است كه با توجه به اينكه يك سري عمليات عمراني نيز صورت گرفته، با حكم قضايي، حضور نيروي انتظامي، نماينده دادستان و كارشناس پرونده رفع تصرف اين اراضي انجام شد.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان دماوند با بيان اينكه حفظ حقوق دولت و حراست از بيت المال به ويژه اراضي ملي از ضرورت هاي توسعه و عمران شهر است، اظهار كرد: اين نهاد در راستاي حفظ حقوق بيت المال عزم راسخي براي حفظ و حراست از اراضي ملي و تعامل مجدانه‌ با دستگاه‌هاي ذيربط به ويژه مراجع قضائي، نيروي انتظامي و ... دارد.

صفرزاده بيان كرد: اين نهاد با ايجاد گشت هاي ويژه چه به صورت محسوس و نامحسوس از اراضي و اموال ملي و دولتي شهرستان حفاظت مي كند و در صورت مشاهده، ضمن اخطار مقدمات طرح دعوا از طريق دستگاه هاي قضايي و اجراي حكم را صادر خواهد كرد.

وي افزود: در شهرستان دماوند همچون منطقه رودهن، سادات محله، آبسرد و منطقه شهر دماوند شاهد اينگونه تصرفات هستيم كه اين پرونده با وجود حجم بالاي تصرفات از پرونده هاي مهم اين نهاد مي باشد.

اين مسوول افزود: حفظ و حراست از اراضي ملي در چهار چوب قوانين و مقررات نيازمند حمايت و پشتيباني دستگاه هاي قضايي و نيروي انتظامي است كه جاي دارد از نهادهاي مربوطه كه ما را در اين راه حمايت مي كنند، تقدير و تشكر كنيم./س


برچسب ها: اراضی ، دماوند ، متصرفان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.