سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز شمارش معکوس براي اعلام تعطيلي بخش هاي دولتي آمريکا

به دنبال اختلاف شدید میان نمایندگان کنگره آمریکا بر سر طرح خدمات بهداشتی باراک اوباما ،دولت این کشور با تهدید جدید ورشکستگی مواجه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سی ان ان ؛شمارش معکوس برای اعلام ورشکستگی دولت آمریکا آغاز شده است و بعید به نظر می رسد درخصوص تلاش برای توافق نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات کنگره امریکا بر سر تصویب بودجه طرح خدمات بهداشتی باراک اوباما پیشرفتی حاصل شود.

 در صورت اعلام ورشکستگی دولت آمریکا که در هفده سال گذشته حادثه ای بیسابقه خواهد بود ، شماری از دستگاه های دولتی بسته خواهند شد که پیامدهای گسترده ای نیز خواهد داشت.مهلت تعیین شده برای جلوگیری از ورشکستگی دولت آمریکا سی ام سپتامبر است و اکنون اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا یکدیگر را مقصر می دانند و انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه رفته اند. نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا خواستار تعویق یکساله طرح خدمات بهداشتی باراک اوباما شده اند اما رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است در صورت تصویب نشدن این طرح ، دستگاه های دولتی را تعطیل خواهد کرد.

در صورت اعلام تعطیل شدن دستگاه های دولتی آمریکا ، زندگی روزمره مردم این کشور به شدت تحث تاثیر قرار خواهد گرفت. در این صورت ، میلیون ها کارمند و کارگر دولت فدرال از حقوق خود بی بهره خواهند شد و به مرخصی اجباری خواهند رفت و و دفاتر دولتی بسته خواهند شد.

در عین حال کارکنان بخش های حیاتی و مهم شامل ماموران کنترل پرواز هواپیماها و مسئولان نظارت بر مواد غذایی همچنان مجبورند به کار خود ادامه دهند . همچنین نیروهای ارتش مجبورند به انجام وظیفه ادامه دهند اما تا زمان حل این بن بست مالی دولت ، حقوقی دریافت نخواهند کرد.

از سوی دیگر پارک های ملی ، موزه ها و باغ وحش ها به روی میلیون ها گردشگر بسته خواهد بود و در عین حال فرایند صدور گذرنامه ها نیز متوقف خواهد شد .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.