سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

ظرفيت توسعه گردشگري رويدادي در استان چهارمحال و بختياري

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري گفت: اين استان، از ظرفيت ها و جاذبه هاي لازم براي توسعه گردشگري رويدادی ( Event Tourism ) برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مژگان رياحي اظهار داشت: تبليغ رسوم و آداب مردم استان چهارمحال و بختياري و معرفي آن به مردم ديگر استان ها، اعتبار بخشي به كانون هاي گردشگري، توجه رسانه ها و افزايش سرمايه گذاري بخش گردشگري را موجب مي شود و تامين بهتر نيازهاي مردم محلي و رشد و توسعه آن منطقه را به همراه دارد.

وي با بيان اينكه توجه به رويدادها در صنعت گردشگري داراي سابقه طولاني نيست، اضافه كرد: برخي رويدادها همچون مناسك حج از سابقه طولاني برخوردار است و فعالان اين صنعت با گذشت زمان دريافته اند كه با برگزاري يك رويداد مي توان علاوه بر اهالي يك محل، توجه ديگر گردشگران را به آن محل جلب كرد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري ادامه داد: معرفي آيين هاي سنتي مردم  این استان نظير آيين چراغ بران در شهركرد، آيين هاي برداشت بادام، برداشت هلو و برگزاري جشن هاي محلي مردم و معرفي بازي های بومي مردم استان مي تواند فرصت مناسبي را براي توسعه گردشگري استان چهارمحال و بختیاری فراهم كند.

ریاحی، با اشاره به برگزاري جشنواره روستاگردي در روستاي ياسه چاي شهرستان سامان، از دهم تا دوازدهم مهرماه جاري، افزود: اين جشنواره زمينه معرفي جاذبه هاي گردشگري اين منطقه را به گردشگران فراهم مي آورد و رونق فروش محصولات كشاورزي و باغي بوميان اين منطقه را به همراه دارد.

گردشگري رويدادی ( Event Tourism )  را مي توان از اقداماتي برشمرد كه سبب ديدار دوباره گردشگر از يک محل و جذب گردشگران در ايام غير از اوج سفر مي شود.

يك رويداد نظير مناسك حج ممكن است به صورت متناوب و ساليانه يا نظير مسابقات جام جهاني فوتبال، چند سال يكبار برگزار شود و مدت زمان آن مي تواند يك روزه، چند روزه تا چند هفته و در برخي موارد يكساله، انتخاب يك شهر به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام باشد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.