سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

قيمت خودرو افزايش پيدا مي‌كند يا كاهش؟/شرکاي خارجي سهم خود از بازار ایران را مجددا کسب کنند+جدول

حالا كه در برخی بازارها گشایشی به وجود آمده و زمزمه‌هایی از لغو تحریم‌های صنعت خودرو به گوش می‌رسد همه منتظر ایجاد تحول در این صنعت و حوزه هستند. با این وجود اما تحول در بخش صنعت نیازمند چند تغییر است.

به گزارش گروه خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛براساس برخی اخبار به دست آمده وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال اتخاذ تصمیم نهایی درباره چگونگی قیمت‌گذاری خودرو است.

در این زمینه یکی از مهمترین گزینه‌ها استفاده ترکیبی از دو شیوه قیمت‌گذاری "حاشیه بازار" در کنار نظارت "کمیته قیمت‌گذاری" است. کارشناسان معتقدند که انتخاب این شیوه قیمت‌گذاری تاثیر خاصی بر قیمت‌ فعلی خودروها در بازار نداشته و سطح فعلی قیمت‌ها تا پایان سال حفظ خواهد شد.

به گفته کارشناسان، در صورت برطرف شدن تحریم‌های خارجی و کاهش نرخ ارز حدود چهار تا پنج ماه زمان خواهد برد تا قطعات تولید شده با مواد اولیه ارزان تبدیل به خودروهای ارزان قیمت شوند بنابراین تا پایان سال کاهش قیمتی در کار نخواهد بود.

از سوی دیگر گفته می‌شود كه تنها رفع تحریم‌ها موجب توسعه و رشد و تحول در صنعت خودرو نمی‌شود. بلكه باید در گام بعدی روابط با خودروسازان بزرگ جهانی بازسازی شود و به سمت هم‌افزایی این ارتباط حركت كنیم.
 
از سوي ديگر هم در آخرین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور نعمت زاده، خودروسازان، قطعه سازان و مقاماتی از وزارت اقتصاد و ایمیدرو تشکیل شده بود وزیر صنعت و معدن و تجارت از خودروسازان خواسته تا از شرکای اروپایی، کره‌ای و ژاپنی خود برای بازگشت به ایران دعوت کنند تا با توجه به شرایط جدید و فضای شکل گرفته، برای تولید محصولات جدید به ایران بازگشته و سهم خود از بازار ایران را مجددا کسب کنند.

علاوه براين خودروسازان داخلي نيز بايد برند داخلي خود را فراموش نكنند چرا كه بايد آن را توسعه دهند كه به نظر مي رسد با همكاري خودروسازان بين المللي در زمينه صادرات هم حركت هاي مناسبي داشته باشيم.

دبير انجمن خودروسازان درباره اينكه خودروسازان خارجي براي حضور مجدد در بازار ايران شروطي را مطرح خواهند كرد، گفت: بعيد مي دانم خودروسازان خارجي چنين كاري را كنند چرا كه آنها هم اكنون دچار مشكلات متعددي در بازار هستند اگر مكانيزم پرداخت پول آنها بهبود يابد ، تصور نمي كنم مشكل خاصي در اين خصوص باشد.
 
***کششي براي افزايش احتمالي قيمت ها تا پايان سال وجود ندارد


ما درهای صنعت خودرو را به روی دیگر رقبای خارجی بسته‌ایم و برای همین به لزوم كیفی بودن خودروها به مقدار نیاز توجه نمی‌كنیم. چرا كه ناتوانی قشر گسترده‌ای از مردم برای خرید خودروی خارجی این تصور را به وجود آورده كه ما هر چیزی را كه تولید كنیم مردم مجبور به خرید آن هستند، از همین‌رو بازارهای خودروی داخلی انحصاری، ناعادلانه و بسته شده‌اند و این فضا نیازمند تحول است.

از آن سو نیز با توجه به بالا بودن قیمت‌های فعلی و رکود شدید بازار، کششی برای افزایش احتمالی قیمت‌ها تا پایان سال جاری وجود ندارد.

تعیین قیمت خودرو براساس هزینه‌های تولید بهترین شیوه برای قیمت‌گذاری این محصول است 

خودروسازان و کمیته قیمت‌گذاری می‌توانند با مشارکت یکدیگر و بررسی هزینه‌های تولید قیمت فروش خودرو را تعیین کنند، البته تا پایان سال کاهش قیمتی در بازار خودروهای داخلی نخواهیم داشت زیرا حتی با فرض لغو تحریم‌ها و کاهش نرخ مواد اولیه نیز رسیدن موج کاهش قیمت به نرخ فروش خودروهای تولیدی به گذشت چهار تا پنج ماه زمان نیاز دارد.
 
 از آن سو نیز هم‌اکنون بازار خودرو در رکود شدید به سر می‌برد که یکی از دلایل آن افزایش قیمت فروش خودروها در نتیجه رشد هزینه‌های تولید است.
 
بنابراین می‌توان گفت: تا پایان سال جاری سطح فعلی قیمت‌ها در بازار خودرو حفظ شده و افزایش یا کاهش قابل توجهی در این حوزه نخواهیم داشت. 


قيمت(تومان)

نام مدل

118.000.000

NEW سراتو 4 درب 2013

157.000.000

تویوتا GT86 2013

0

MVM 315 1392

210.000.000

BMW- 528I 2013

133.000.000

ولوو XC60 2013

240.000.000

لکسوس RX350 2012

145.000.000

IX35 2014 هيوندا



انتهاي پيام/


برچسب ها: خودرو ، سهم ، بازار ، تحریم ، قیمت ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۲
حالا
۲۲:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
خیلی بی معرفتین تا ما یه ماشین اسقاتی خریدی قیمتو اوردین پایین
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
هیچ وقت ارزون نمیشه @.
کارمند
۱۰:۴۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
سلام .واقعا برای همه مردم سوال است که چرا... امیدواریم که هرچه زودتر مشخص شه تا ماهم بدونیم چکار میخواییم بکنیم.وبتونیم یه وسیله بخریم.
كارمند
۱۷:۱۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۲
الان من ميخوام ماشين بخرم درامد من هم كارمنديه ايا با خريد ماشين ضرر خواهم كرد؟ اين چه وضعيتيه؟
اميدوارم همه چيز ارزون بشه ولي ترس هم تو خريد كمتر
خدا كنه زودتر همه چيز معلوم بشته تا كسي ضرر نكنه
الهي امين
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۲
بژو پارس بهتره يا سمند؟
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
پارس خودم دارم
مجیدسلطانی
۱۸:۴۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
سلام
تو روخدا این گرونی شهریه های دانشگاه علمی کاربردی رو هم پیگیری کنید. ترم قبلی 400هزارتومان بود الآن شده 600هزارتومان بلکم بیشتر
جوجو
۲۳:۲۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
به نظر من دوچرخه سوار بشیم بهتر است اینجوری خودروها رودستشون باد میکنه تازه هوا هم تمیز می مونه
آبی
۱۱:۰۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
فقط باید دید خزانه پر میشه یا نه! گویا همه چی وصل میشه به خزانه!!!!!
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
قیمت خودرو کاهش پیدا می کنه کمتر از دوماه دیگه
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
به نظر من بعد از مدتي ركود دو باره قيمت ها افزايش داره.
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۲
راست گفته
علیرضا
۲۳:۴۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۲
ایران خودرو واسه پژو پارس تحویل مهر از تیرماه با قیمت قطعی ثبت نام کردیم اما حالا با ما تماس گرفتن میگن پارس نداریم بیاید رانا ببرید...این درحالی هستش که 28.5میلیون تومان به حساب ایران خودرو ریختم اما بعد از دو ماه و سرموعد تحویل این خبر رو به ما میدن...وجالب تر اینکه اگه به سایت ایران خودرو نگاه کنید میبینید تا سه ماه اول 94 پژو پارس پیش فروش کرده!!!!! اگر قطعه و تولید ندارن چرا ثبت نام کردن و دارن پیش فروش هم میکنن؟!
ابی
۱۶:۱۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۲
من 5000000تومان سرمایه دارم چه ماشینی میتونم بگیرم خوب باشه ها منتظرم جواب بدید
محمد
۱۲:۴۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۲
البته ببخشید شما یه ژیان مدل 46 میتونید بگیرید البته بگم نگی نگفتی 5 تومن پیش الباقی ماهی 500 تومن....
عزت زیاد
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
بخرید هیچ موقع ارزون نمیشه
مهسا
۱۳:۱۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
من که یکی ثبته نام کردم زمان تحویل باید به قیمت روز بقیشو پرداخت کنم الانم پیادم که خیلی بهم داره سخت میگذره همینجوری یک تومنم کم دارم ایشالا که تا زمان تحویل گرون تر نشه ارزونی پیش کش.
علی کریمی
۱۹:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۲
بخدا مردم رو خسته و عقده ای کردید ...
ميثم
۱۷:۰۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۲
قيمت ها افزايش پيدا ميكند اما كاهش پيدا نميكند
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۲
زورمان به سر خودمان كه ميرسد.انقدر ماشين نميخريم تاارزان شود.يا خودروسازان از اجحاف به مردم دست بردارند.
hamid
۱۵:۴۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۲
من فقط میخوام قیمت های مدیران خودرو و به خصوص mvm x33 ارزان بشه که واقعا بهترین خودرو است ولی من به کاهش قیمت ها چشمم آب نمیخوره
پژمان
۱۵:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۲
شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گهی دانه دانه ماهم آرزو داریم پراید ملیونرها بخریم اما20ملیون پول نداریم وباید درخواب سوار پراید بشیم نه صفر ان بلکه پراید چپ شده
محمدحسن
۱۰:۳۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۲
به نظر من قیمت خودرو خیلی کم کاهش پیدا میکنه مثلا پراید 500 هزار تا یک میلیون کاهش پیدا میکنه
عادل
۰۹:۳۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۲
سلام. ما که ماشین تو گرانی فروختیم منتظریم تا ارزان بشود.توکل بخدا
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
چرا بالا رفتن قیمت ها یکشبه انجام می شه ولی پایین اومدن قیمت ها ایقد فلسفه بافی داره!
عباس اسدی شیرکده
۱۸:۲۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
بالارفتن یک شبه پایین امدن در خواب
saeed
۱۳:۴۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
خودرو ارزان نميشود ما بايد در حسرت خريد يك پرايد131sl بمانيم
هادی
۱۳:۲۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
امیدواریم قیمت ها انقدر بیاد پایین که بجای پراید بریم
لکسوس RX350 2012بخریم دستتون درد نکنه
اعتدال
۱۲:۱۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
به نظر بنده و با توجه به رکود موجود در بازار قطعا قیمت خودروها تا دو هفته دیگر پایین خواهد امد
دانشجو
۱۱:۰۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
شهریه های شعبه های بین الملل نیز 2برابر شده لطفا پیگیری شود
yasser
۱۰:۵۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
بعید میدانم کاهش
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
به قول خاله قیزی خودرو سازا جیب مارو نزنن کاهش قیمت ارزونیشون
روشنی
۱۰:۲۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
لطفا راجع به بدقولی خودروسازها هم در مورد تعهداتشون گزارش تهیه کنید.یه پراید ثبت نام کردم تحویل یکماهه ،ولی الان نزدیک دو ماهه تحویل ندادن هر روز هم یه چیز میگن بعد هم اگه قیمت بالا یا پایین بشه قیمت روز حساب میکنند واقعا چی فکر کردن ؟ به جای خسارت دیر کرد پول اضافه هم میگیرند.
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
قیمت خودرو هیچ وقت کاهش پیدا نمی کند
مجیدسلطانی
۱۹:۵۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۲
سلام
ما همه صبر می کنیم تا خودرو ارزان شود بعد بخریم.
راستی شهریه های دانشگاه علمی کاربردی هم افزایش چشمگیری داشته لطفا پیگیری کنید
رضا
۱۹:۴۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۲
ولی به نظر من قیمت خودرو افت شدیدی خواهد کرد