سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

بهترين راهكار براي رسيدن به جمعيت مطلوب ،درمان زوج هاي نابارور است

مدير گروه سلامت، خانواده و جمعيت مركز بهداشت استان اصفهان گفت: درمان زوج هاي نابارور و بچه دار كردن آنها بهترين راهكار براي رسيدن به جمعيت مطلوب در كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، پژمان عقدك افزود: براي اينكه به جمعيت مطلوبي برسيم بهتر است به جاي فشار آوردن به افرادي كه تعداد بيشتر بچه براي آنها مخاطره آميز است به زوجهاي ناباروري كه عاشقانه دنبال بچه هستند كمك كنيم تا درمان شوند.

وي با اشاره به اينكه حدود سه ميليون زوج نابارور در كشور وجود دارد تصريح كرد: اگر ۸۰ درصد اين زوج ها بارور شوند حدود دو تا سه ميليون نفر به جمعيت كشور اضافه مي شود.
اين كارشناس با اشاره به اينكه ناباروري در كشور در سالهاي اخير روند رو به رشدي داشته است، گفت: ناباروري از يك درصد در سال ۷۲ به حدود ۲۰ درصد در سال جاري رسيده است.
وي مهمترين دلايل ناباروري زوجين را افزايش سن باروري و برخي مشكلات مربوط به زنان يا مردان مانند مشكلات رحمي، چسبندگي رحم و تخمدان ها دانست.
عقدك بهترين سن باروري براي زنان را بين ۱۸ تا ۳۵ سال اعلام و تصريح كرد: هم اكنون زناني هستند كه در سنين ۴۰ تا ۴۵ سالگي مي خواهند باردار شوند.
مدير گروه سلامت، خانواده و جمعيت مركز بهداشت استان اصفهان با اظهار تاسف از اينكه بالا رفتن سن باروري به يك ارزش فرهنگي جديد در جامعه تبديل شده است تاكيد كرد: بالا رفتن سن بچه دار شدن علاوه بر ناباروري، احتمال بيماري هاي ژنتيكي و خطراتي براي مادر و جنين را افزايش مي دهد.
وي اظهار كرد: در نقشه جامع سلامت استان اصفهان به اين موضوع توجه شده است تا حمايتهاي لازم از زوجهاي نابارور در جهت ارائه خدمات تخصصي و راهنمايي به آنها صورت گيرد.
عقدك ادامه داد: به استناد شاخص هايي مانند مرگ مادر و مرگ نوزاد نيز برنامه هاي راهبردي براي اينكه مادر سالم باردار شود، سالم دوران بارداري را طي كند، سالم زايمان كند و بچه سالم به دنيا بياورد در نقشه جامع استان پيش بيني شده است/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.