سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی متکدیان در سطح شهرستان اسلامشهر

صبح امروز جلسه ساماندهی جمع آوری متکدیان به ریاست معاونت محترم سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان اسلامشهر با حضور ادارات و دستگاههای ذیربط در محل فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران معاونت محترم فرمانداری در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز آتش نشان به بیان برخی از معضلات اجتماعی ناشی از تکدی گری پرداخته و اظهار داشتند این معضل اجتماعی است و تکدی گری فقط بخاطر فقر نیست دستهای پنهانی  درکارند و این افراد از طرف گروههای سود جو معمولا خارج از شهرستان ساماندهی می گردند که می بایست تمامی دستگاهها به وظایف خود در جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرستان به درستی عمل نمایند.

سبحانی پور اکثر متکدیان موجود در سطح شهرستان اسلامشهر را غیر بومی دانست و گفت: شهرداری- بهزیستی- شبکه بهداشت و درمان مسئولیتهای قانونی خود را در این راستا مبنی بر جمع آوری و ساماندهی متکدیان انجام خواهند داد ضمن اینکه نمایندگان ویژه قضایی و نیروی انتظامی، شهرداری و بهزیستی در ساعات مختلف روز نسبت به جمع آوری متکدیان در سطح شهر اقدام خواهند نمود.

وی با اشاره به تفکیک متکدیان غیر بومی از بومی افزود: افراد بومی پس از شناسایی توسط دستگاههای ذیربط مورد مراقبت قرار گرفته و افراد غیر بومی به شهرستان محل سکونت خود ارجاع داده خواهند شد ضمن اینکه با افراد حرفه ای در این حوزه توسط نیروی انتظامی و مراجع قضایی برخورد قانونی خواهد شد.

سبحانی پور ادامه داد: با توجه به تفاوت سنی افراد و امکان ابتلاء آنان به بیماری خاص ساماندهی این افراد به صورت علمی و کارشناسانه خواهد بود.

وی به یاد آوری عدم گستردگی سطح تکدی گری در سطح اسلامشهر آن را یک پدیده ناهنجار اجتماعی دانست و اشاره کرد: با توجه به تعداد محدود متکدی گران بومی در سطح شهرستان اکثر آنان شهرستانی بوده که در راستای پیشگیری و ساماندهی آنان تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

سبحانی پور با اشاره به بررسی سطوح مختلف این امر توسط گروه آسیب شناسی و برخورد قضایی با هماهنگی ستاد ساماندهی متکدیان و دستگاه قضایی در مواردی که نیاز به اقدامات امنیتی دارد را مهمترین تصمیم اتخاذ شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: هماهنگی با سازمان رفاه شهرداری تهران درجهت موقت متکدیان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تفکیک متکدیان بومی و غیر بومی و اعزام متکدیان غیر بومی به شهرستان محل سکونت و تحت پوشش قرار دادن آنان توسط دستگاههای ذیربط شهرستان مربوط و نیز شناسایی متکدیان بومی و برخورداری آنان از مزایایی کمیته امداد و بهزیستی از دیگر اقدامات اتخاذ شده در این رابطه دانست.
برچسب ها: سازمان ، متکدیان ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.