سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مفاهیم و اجزای فناوری اطلاعات را بیشتر بشناسیم

در این جلسه با چرخه حیات فناوری و توضیح هر یک از آن ها آشنا خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار اورژانس آی تی باشگاه خبرنگاران چرخه ی حیات فناوری چیست؟ و از چه اجزایی تشکیل شده است: جالب است بدانید فناوری نیز همچون یک کالای قابل تولید، خرید، فروش و انتقال است و چرخه حیات دارد.

یا به عبارت بهتر فناوری با گذشت زمان رفتاری مشخص از خود نشان می دهد شناسایی این رفتار از فناوری که گویا چه حیات فناوری است، موجب برنامه ریزی و مدیریت بهتر فناوری می شود.

چرخه حیات فناوری

الف) دوره پروردگی Incubation

بهتر است بدانید در این دوره فعالیت هایی از قبیل: شناسایی و تحقیق پیرامون فناوری منتخب، تدوین طرح توجیهی ، انتخاب فرآیندی مناسب با عملیات یا تولید، نصب و راه اندازی ماشین آلات و یادگیری ویژگی های فناوری جدید در راستای انتخاب و انتقال فناوری انجام می شود.

ب) دوره معرفی و رشد Introduction &Griwth در این مرحله نیز فعالیت هایی انجام می شود از قبیل : حل مشکلات موجود در جریان به کارگیری فناوری جدید، افزایش کارایی و گسترش تنوع محصولات تولیدی با به کارگیری فناوری جدید، ارائه آموزش های مورد نیاز برای بهره برداری از فناوری جدید در راستای انطباق و جذب فناوری جدید صورت می گیرد.

دوره اشباع Saturation

در این مرحله فعالیت هایی انجام می گیرد که در راستای اصلاح و بهسازی شرایط استفاده از فناوری جدید در دوره اشباع انجام می شود.

دوره نزول Decline

این دوره که دره نزول فناوری است فناوری مورد نظر منسوخ شده و به همین دلیل امکان جایگزینی فناوری های جدید بررسی می شود.

در جلسه آینده با طول عمر فناوری و توضیح این که طول عمر فناوری چند گروه اصلی را شامل می شود آشنا خواهید شد.

برچسب ها: اطلاعات ، فناوری ، حیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.