سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیب ا... صادقی خبر داد:

رونمایی از کتاب سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در روز اختتامیه جشنواره

حبیب ا... صادقی از انتشار و رونمایی کتاب سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در روز اختتامیه جشنواره خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حبيب الله صادقي دبیرکل سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت درگفت و گو با روابط عمومی جشنواره با بیان اینکه در دوره اول جشنواره تنها رویکرد ملی داشته و در دوره دوم و سوم جشنواره رویکرد بین المللی پیدا کرده است، گفت: مقاومت یکی از مهمترین مسائل اجتماعی است که در تمام دنیا به آن توجه می کنند، در واقع بعد از هر ظلم و ستیز، استبداد و جنگی در دنیا هنرمندان آن کشوری که مورد تهاجم قرار می گیرند به دفاع از ارزش های کشورشان می پردازند ، مانند ایرلند و انگلیس که هنرمندان ایرلندی پس از حمله انگلیس در پهنای مختلف با استفاده از هنرهای گرافیک، نقاشی، سینما و... به دفاع از ارزش های سرزمین خود پرداختند.

وی ادامه داد: همواره در اکثر نقاط حادثه خیز هنرمندان به دفاع از باورهای اجتماعی شان می پردازند که این امر در کشور ما نیز ناشناخته نیست و مردم ایران دوره 8 سال دفاع مقدس را جزو مهمترین لحظات زندگی شان می دانند.

صادقی تصریح کرد:  موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین موضوع بیداری و مبارزه با استکبار در هر نقطه ای از جهان  در دستور کار این جشنواره قرار گرفت و ما بر اساس این منطق و موضوعات در بخش های مختلف فراخوان جشنواره را منتشر کردیم و آخرین اتفاق در پهنه هنر مقاومت هم سوم آذرماه در قالب نمایشگاهی به معرض نمایش در خواهد آمد.

وی کیفیت آثار سومین دوره جشنواره جهانی هنر مقاومت را نسبت به دو دوره قبل ژرف تر، عمیق تر ، فاخرتر و جامع تر تلقی کرد و افزود: خوشبختانه دبیران هر بخش دارای دقت عمل هستند و در فرایند مخاطب شناسی به خوبی عمل کردند و توانستند هنرمندان زیادی را جذب کنند.

دبیرکل سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با اشاره به توزیع و چاپ آثار جشنواره ، اظهار کرد: یکی از دلایلی که می تواند یک جشنواره را ماندگار کند انتشار و انعکاس آثار است که خوشبختانه کتاب جشنواره اول و دوم را منتتشر کردیم و از کتاب سومین دوره از جشنواره جهانی هنر مقاومت هم در روز اختتامیه رونمایی خواهیم کرد ، در واقع به همین دلیل در این دوره یک سال زودتر فعالیت مان را آغاز کردیم و مرحله به مرحله از آثار عکسبرداری شد تا در کتاب جامعی آثار جشنواره منتشر شوند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: با پهلوانی این نسل در این دوره مقاومت هوشیارانه ای داشتیم و استکبار غرب را به گونه ای وا داشتیم که در صدد تغییر رفتارها هستند، در واقع اندیشه مقاومت فقط در حوزه یک نسل نیست و اکنون هم در این دوره شاهد پایداری مردم بودیم و مقاومت ما نتیجه بخش بوده است.

گفتنی است، سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با ریاست جواد جباری و دبیر کلی حبیب ا... صادقی ، آذر ماه امسال به ابتکار بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در 12 رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی برگزار می‌شود ./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.