سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولدی نو از رمان محبوب«بر باد رفته»

رمان «رت باتلر» اثر دانلد مکیگ، نویسنده آمریکایی با ترجمه مریم رضایی منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رمان «رت باتلر» اثر دانلد مکیگ، نویسنده آمریکایی با ترجمه مریم رضایی منتشر شد. این رمان دنباله‌ رمان مطرح «برباد رفته» است و نویسنده، شخصیتی به نام رت باتلر را محور داستان قرار داده که در ادبیات و سینمای جهان، شخصیتی محبوب به شمار می‌رود.

نسخه اصلی این رمان در سال 2007 میلادی با عنوان « Rhett Butler's People» منتشر شد و دنباله‌ای بر رمان مطرح «بر باد رفته» اثر مارگارت میچل محسوب می‌شود. رت باتلر شخصیتی داستانی و قهرمان اصلی داستان «بر باد رفته» است که در این اثر از زاویه‌ای جدید به وی نگاه می‌شود.  

رمان رت باتلر رویای آندسته از خوانندگانی که رمان "بربادرفته" شاهکار تاریخ ادبیات آمریکا همچون خاطره ای فراموش نشدنی در ذهنشان باقی مانده است را تکمیل می کند. در این اثر خواننده با زوایای مختلف نوجوانی و جوانی رت باتلر آشنا شده و او را هنگامی که نوجوانی با روحیه ای آزاد و سرکش است و عاشق رودخانه ها و باتلاق های لوکانتری است میبیند و در ادامه با پدر سخت گیر و مستبد وی آشنا می گردد که تمایل درونی اش به کنترل دیگران منجر به وارد آمدن صدمات غیرقابل بیانی به اعضای خانواده اش می شود.

خواننده این اثر با رت همراه گشته و از منظر وی افرادی را می بیند که هر یک به نحوی در شکل گیری شخصیت این مرد سرکش سهیم بوده اند: بل واتلینگ دختر مباشر پدرش، رزماری خواهر مصمم و با اراده اش، تونیس بونی رفیق سیاهپوستش که شاید هرگز کسی مانند وی رت را نشناخت و جک راوانل مردی که نامش در داستان همواره یادآور دلشکستگی بود. و سرانجام کیتی اسکارلت اوهارا زنی لجوج ، خودخواه و افسونگر که زندگی اش با زندگی رت باتلر در هم آمیخت. زنی که بیش از آنچه اذعان کند به رت شبیه بود و بیش از آنچه هردوی آنها بدانند دلباخته ی این مرد شد.

رمان «رت باتلر» اثر دانلد مکیگ با ترجمه مریم رضایی در 784 صفحه و به بهای 37 هزار تومان از سوی نشر پیکان منتشر شده است./ي2
برچسب ها: رمان ، کتاب ، برباد ، رفته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.