سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرهنگ‌نامه ده‌نمکی برحسب توان بشریت کاری ارزشمند و وسیع است/مقاومت آزادگان همچون تابلویی زیبا بر پیشانی کشور نصب شود

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه فرهنگ‌نامه اسارت آقای ده‌نمکی بر حسب توان بشریت کاری ارزشمند و وسیع است، گفت: وقتی در کشور ما جهاد از افتخارات ملت است، معتقدم هرچقدر از این نوع کارهای انجام شود باز هم کم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره تدوین «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» توسط مسعود ده‌نمکی اظهار کرد: معتقدم این کار آقای ده‌نمکی بر حسب توان بشریت کار ارزشمند و وسیعی است اما برحسب عظمت کار جهادگران کوچک و محقر است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه امیرمومنان علی علیه الاسلام می‌فرمایند «اِنَّ الجَهادَ بابٌ مِن اَبوابِ الجَنة فَتَحَ اللهُ لِخاصَّةِ الاَولِیاءِ» گفت:‌ مسئله جهادی دری است که خداوند برروی بندگان خاصش باز کرده است؛ یعنی هرکسی لیاقت جهاد ندارد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اسلام چیزی بالاتر از جهاد نداریم و مجاهد بالاترین احترام را دارد،افزود:‌ اسیران و آزادگان ایرانی  که در راه جهاد اسیر شدند بیش از شهدا رنج کشیده‌اند؛ بعضا 10 سال از عمراشان را در اسارت بوده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: حیات و عزت جامعه بستگی به ایثار دارد. حتی در کشورهایی که اعتقاد به قیامت ندارند مسئله مبارزه را می‌ستایند؛ بنابراین وقتی در کشورما جهاد از افتخارات ملت است بنده معتقدم هرچقدر از این نوع کارهای انجام شود باز هم کم است.

ابراهیمی همچنین اظهار داشت: موضوع اسارت و مقاومت آزادگان ایرانی باید همچون یک تابلوی زیبا ترسیم و بر پیشانی کشور نصب شود تا همه ملت به وجود این عزیزان افتخار کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره چگونگی جذب مخاطبان به سمت چنین آثاری گفت: بایستی در قالب هنر، اعم از سینما، سریال، نقاشی و به طور خلاصه سخنوران و قلم‌زنان از دانشگاه تا حوزه همه دست به دست هم دهند تا این اسطوره‌های مقاومت و ایثار را به جامعه معرفی کنند و اگر این معرفی به درستی صورت گیرد من معتقدم نسل جوان پاکترین، آماده‌ترین و با ظرفیت‌ترین طبقه جامعه هستند که با فطرت پاکشان هر پاکی را می‌پذیرند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه جوانان علاقه‌مندند افتخارات افتخارآفرین‌ها را همیشه قدردان باشند، عنوان کرد: اگر مفاهیم دفاع مقدس به درستی و با هنرمندی بیان شود نسل جوان این مفاهیم را به درستی درک می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.